OT. Idol.
Var tvungen att titta lite på Idol.
Men usch o fy för dessa domare. Jag tycker synd om de ungdommar som får deras hånfulla kommentarer.
Må vara att det ska vara en del av programmet. Men många av deras kommentarer kan vara mycket sårande och avser inte ens sången.
Jag håller med. I år är de ÄNNU värre mot folk som verkligen tror på sig själv. Ok att dom e taskiga mot dom som vara vill vara med i TV,, men mot unga tjejer… näee
neeh de är sant. Men alla är väl medvetna om hur dom är.. så dom försätter sig i den sittsen själva. De är därför jag inte vill vara med:P Jag har ingen lust att gå dit och jag tror faktist jag är rätt duktig. Har ju ändå gått musikskola sen 4:an.. men såsäger dom kanske att jag är skit.. då skulle ja må grymt dåligt:P
Men jag tycker iof de är lite kul när dom skämtar på de viset med folk som faktist är dåliga. Jag är en dåååålig människa:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
åhh… Daniel var BRAAAA!!!!!
Hahaha Växte horna ut i pannan på dig nu Lisette?
Nej jag tycker också dom kunde ta det lite lugnare, men säger också som Lisette dom vet ju också att det är tuffa och elaka kommentarer från domarna som sitter där, men jag tycker endå att det måste vara jäkligt förnedrande att stå där och bli ratad på ett så fruktansvärt sätt *usch*
#2 I så fall är jag också en dålig människa :P

Hm… jo de är rätt saftiga i kommentarerna ibland. Men jag sitter själv här i soffan och håller på att sjunka genom jorden av pinsamhet när några av deltagarna sjunger. Skämtar de!!! Någon måste ju tala om för dem att Idol inte är riktigt rätt ställe för dem…
Är jag dum nu?
hihi.. jaa lite kanske?:P
Vargnatt: jamen de är ju kul!:)
Jaha,min vän var visst inte med idag då. eller man kanske inte får se alla som är med? För enligt hennes syster har hon gått vidare. Hon sa iaf att hon skulle vara med en hel del på tv så.
De som kommer dit har en dröm och tror på sig själva. Att då bli så kraftigt dissad av juryn kan inte vara bra för psyket?
De kommer ju i förhoppning om att juryn SKA gilla dem.
Men man tycker ju de borde lära sig nån gång :P. De har ju garanterat sett hur dissade en del blivit i de tidigare omgångarna, de vet ju hur dommarna är vid det här laget.
jag tycker faktiskt att alla är ju medvetna om juryn när dom går in, o man borde ju trots allt veta om man är något för idol med tanke på att set bara är 10 st som går vidare av flera tusen.. jag ställer inte upp för jag vet att jag inte platsar där, skulle jag göra d ändå så får jag nog skylla mig själv att jag inte blir omtyckt.. eller omtyck o omtyck d e ju isf min röst som inte är omtyckt i sångsamanhang..
Jaa, som jag sa.. Jag vet tycker jag själv är bra på att sjunga. Men man vet aldrig vad dom tycker.. dom kanske inte tycker de räcker fram och då skulle jag blivit helt knäckt! De är därför jag inte är med.. Man vet vad som väntar det.. det finns nog ingen som går dit och inte vet hur juryn är. det är ju sånt man får ta.. om man går dit får man helt enkelt stålsätta sig och ta deras skit.. Ja dom är grymt elaka ibland. Men som sagt.
OM ingen talar om för en att man inte kan sjunga är det ganska svårt för vissa att förstå det.
Jag tycker INTE att alla som söker ska skylla sig själva.
Var ska de annars söka, finns inte direkt några val. Och vill man verkligen är man illa tvungen. Så nej, jag tycker inte att folk som söker ska vänta sig att få ta skit. Och dommarna kunde faktiskt ta det lite lugnare. Jag tittar inte på programmet för deras skull!
Hahaha ärlighet varar längst ;) Visst jag har också suttit och skrattat åt vissa när dom sjungit men sedan när dom blivit totalt dissade så har jag nästan gråtit å deras vägnar *känslig*
Jag brukar faktiskt inte titta på det programmet så jag ska kanske inte yttra mig så mycket igentligen =)
men Hera, oftast vet man faktiskt om man sitter inne med en riktigt bra sångröst, har du en halvdann o vill kolla så måste man ju va beredd på juryn, man har ju sett d i 3 år nu o man vet ju hur dom e.. så därför tycker jag att man får skylla sig själv.. sen tycker jag inte dom ska va för elaka, d kan dom ju va ibland.. men lite måste man ju ändå veta vad man har o vänta fall d inte e bra..
Så om du alltid har sjungt för din familj, de alltid har berömt dig för din fina röst, då ska du ändå på ngt sätt inse att den inte är bra? För tyvärr ljuger många familjer för sina barn ang sånt. Eller de till och med tycker att barnet sjunger jätte bra.
Kan inte förstå hur du kan tycka att de ska skylla sig själv. Många av dem är bara barn!
Tycker samma som dej Malin. Sjunger man så otroligt dåligt så är det iaf på tiden att någon får en att förstå att man aldrig kommer få någon sångkarriär. Plus att de VET hur juryn är och väljer själva att ta risken att få höra något elakt.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Usch så fel.
Men jag tycker ju JAG är duktig.. och min mamma har alltid sagt att jag är det.. även min syster. Men jag har ju ändå i huvudet att kanske inte andra tycker det eller att iaf juryn i Idol inte tycker det.. Min röst kanske inte passar i deras ändamål helt enkelt. De är väl klart man har de i huvudet när man VET hur juryn är. Så då får man ju välja därefter om man vill vara med och KANSKE rent av bli nedtrampad på eller KANSKE kommer med och andra med tycker jag är bra. Man kan ju inte vara så insnöad så man tror man är bäst och alla gillar en!
Forfarande tycker jag dom kan vara grymt elaka ibland till folk som faktist inte förtjänar så hårda ord. Men dom är ju som sagt väl medvetna om det. Att ha en mesigt snäll jury tror jag inte leder någon vart? "Alltså du sjunger jätte fint, men vi vill inte ha dig"?:)
Jag vet, dom kanske kan säga de snällare än vad dom gör iaf medans dom fortfarande inte är sådär mesiga.. men försökte göra en poäng:P

Det är väl tur att juryn finns då som kan tala om sanningen för de som sjunger otroligt falskt. Och familjerna borde skämmas som "peppar" sina barn att anmäla eller tom anmäla dem till Idol. Visst kan man säga att ens barn sjunger bra, men det går ju att få fram att det kanske inte är riktigt i klass med vad de söker.
Visst gör familjerna fel som släpper dit sina barn. Men nog kan juryn lägga ner stilen och enkelt bara säga att du har inte det vi söker.
Ist för att bränna biljetterna framför dem, riva sönder dem eller säga gå ut och kom aldrig mer tillbaka. Speciellt till de som är yngre.
varför just till dom som är yngre? Jag skulle bli ledsen oavsett ålder?:S
Håller även med zebben i föräldrafrågan.
japp jag tycker absolut att dom får skylla sig själva.. sanningen svider inte sant =D
Tänk bara att gå dit. först att vara nervös för att vara med i tv och sjunga och sedan att ställa sig framför dessa "snälla domare" Jag skulle nog dö i hjärtattack redan utanför tv-studion 
Man vet att juryn kommer säga sin åsikt. Vill man inte höra den behöver man inte gå dit, det är väl inte så svårt?
haha d hade jag me gjort Lotta.. därför jag aldrig i mitt liv skulle ställa upp.. e alldeles förkänslig för o höra att jag e kass =D
Precis, bättre o gå runt o tro att man faktiskt sjunger rätt bra ibland ;)

Jag undrar jag om inte en del får betalt för att förlöjliga sig eller rent av slagit vad med kompisarna att dom törs det. För en del sjunger så illa att dom måste höra det själva ju.
Tyckte t o m att jag kände igen en kille därifrån. Undrar om inte han varit på TV förut.
Han som blev Sveriges Rikspucko som dom hade som reklam länge är förresten en kompis till min dotter. Den killen är också kusin med Darin. Hennes idol nu. *ler*
#21 Man tar åt sig mer som yngre.
Men ni som säger att man ska skylla sig själv.
Hur tusan ska dom som verkligen vill göra, då det ENDAST FINNS EN IDOL SHOW? ska dom skiat i det bara för att juryn inte kan bete sig som folk?
DOM SKA INTE SKYLLA SIG SJÄLV!
Ja men om dom vill vara med i just Idol får dom väl play by the rules..? Det är inte direkt så att Idol är någon allvetande verksamhet. Det går utmärkt att lyckas som artist utan att va med där.
De tror jag inte man gör? Jag vet många äldre som tar åt sig otroligt mycket av kritik. Bara att man kanske inte visar de lika mycket som äldre.
Jag har iaf inte sagt att dom får skylla sig själva. Bara att dom vet om konsikvenserna och får ta det. Eftersom dom vet vad som väntar..
jag tycker att dom kan säga till folk att dom verkligen inte kan sjunga. men man kan ju säga det på ett bra sätt. dom behöver ju inte direkt säga "jag vill kräkas när du sjunger och jag får skavsår i mina öron." sen finns det ju folk som verkligen inte fattar att dom inte kan sjunga trots att juryn säger att dom inte kan. då tycker jag att dom kan ta i lite i det dom säger. men jag blir iaf riktigt arg när dom påpekar hur folk ser ut. som för nått år sen när dom sa till en tjej att hon var för tjock och inte såg ut som en popidol >.< sen tycker jag även som vissa andra att alla vet att juryn är riktigt elak ibland, då får man tänka efter själv om man klarar av att höra att man suger och är värdelös innan man går dit.
#30 Ju yngre man är ju mer tar man åt sig. Så är det bara. Sen finns det självklart undantag.
jag står fast vid att dom får skylla sig själva. dom går ju självmant dit och vet vad som gäller.. även om man e ung eller gammal så kan man nog ta åt sig..
Ja jag tycker också de är onödigt hårda ibland. Av den anledningen skulle jag själv aldrig gå dit om jag var intresserad av att sjunga. Man gör ju sitt eget val, man vet vilka konsekvenser det kan få.

Jag tror det är mkt det att juryn beter sig som dom gör för att det lockar tv-tittarna
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hera: Jo, jag håller med när Du säger att juryn faktiskt kan säga vad dem tycker men på ett justare sätt. Alla deras kommentarer är inte rumsrena.
Och varesig ni gillar det eller ej är BARN mer mottagliga för dålig kritik och mer kännsliga. Ett barn kan man knäcka mycket enklare än en vuxen. Därför bör föräldrarna ta sitt ansvar.
Neh, när dom börjar attakera en för hur man ser ut eller annat som inte ens hör till musik kan dom lika gärna hålla käften! Men annars borde dom säga precis som det är. Men anningen snällare.. men nu är det så att dom är på det viset.. och de får man ta helt enkelt. De vet alla om.. är man är så ego så man tror man är super bäst och får kritik hos dom för att man faktist inte är det så är det väl vad man får ta. Man borde ha en anning om hur bra/dålig man är.
jo föräldrarna kan ju alltid försöka göra dom införstådda med vad dom ger sig in på, men d e ju inte alla som gör, endel som du skrev innan skickar ju iväg dom för att dom säger att dom har fin sångröst, o d kan jag tycker e fel. men d får föräldrarna ta, inte juryn, för alla vet ju ändå hur dom e..
o jag håller med om att hur man ser ut borde inte kommenteras med elaka ord..

Men snälla ni dom schowar ju. Det är ju mycket teater i detta. Tänk vad trist det skulle vara om det inte var lite kul och så emellanåt.
Alla som anmäler sig vet ju om att det kan bli så där. Det är ju frivilligt. :)
Jag tycker inte det är det minsta kul att dom är rent av otrevliga mot mång. Jag hade kollat på det även om dom var mildare i sitt sätt. det är ju sångarna som är roliga att se.
Tur att det inte finns en "Tantis-Idol".

#42# Den skulle ju du ha vunnit då kerstin. *fniss*
# 43 tsss, jag skulle blivit portad redan i korridoren.

#44# Det tror jag inte. Du skulle fått vara den där tanten som spelade juryn i går. hihi
Domarna säger typ så här: Du har falsk röst, och den här gången var du dåligare, ändå om jag tycker att dom sjunger bra…..

Det är så verkligheten är… Ska man slå som artist får man vara beredd på elaka kommentarer från alla.. Det är inte som att jobba i snabbköpet. Problemet är att så många är så fokuserade på sin egen talang att dom inte förstår att det är falskt som sjutton….sen är det många som inte förstår att ett nej är ett nej, jag tror det är därför juryn kan vara lite hård..:)

Vet att några förra året som deltog och "gjorde bort sig" var såna som slagit vad med kompisar om att de vågar. Så några av dessa värdelösa sångare kan även vara fejk.
Zebben, enligt mig är det ganska enkelt att sålla ut vilka som är seriösa och vilka som inte är det.
Har vänner som sökt. En av dem sjunger underbart, men hon fick inte ens sjunga för dommarna för att hon hade fel kropp för att bli idol ( väldigt stor tjej) Så vissa sållas bort redan INNAN de fått sjunga för dommarna. Det får man minsann inte höra ngt om på TV.
Sveriges Idol är pinsamt jämfört med Americas. Om vi tittar på vilka artister som vinner här, och vilka som vinner där, är sveriger skrattretande :)
jaa de kan jag verkligen hålla med om..i sverige är de bästa dom hade liksom Darin?:S Och i America är de Kelly clarkson.. rätt stor skillnad om man säger så!
Fast som pomperipossa säger så är kändislivet hårt.. och enligt dom ska man ju ha ett visst utseende. Dom har ju sagt många gånger att folk ska byta stil och gå ner i vikt för att få vara med. De handlar ju tyvärr om media! Och de är ett helt annat samtalsämne som inte ska bringas upp.. för då blir jag så arg pågrund av deras syn!!:P men aa.. erhm.
Fast o andra sidan, är det både feta och fula med som dessutom kommer LÅNGT. Han som hade helt gått hår vann ju.
Så det är bara sverige som e konstiga.
3:an i american Idol var ju väldigt stor.
Tror en som var tjock har vunnit också.
Där handlar det om RÖSTEN. Här handlar det om utseendet i första hand, sedan rösten. Ganska fel.
Och Agnes som vann förra gången är ju skitdålig. Har nog inte hört med än två låtar av henne. Sebastian som kom tvåa var faktiskt bra.
Joo jag vet! I America är de även större människor som går vidare, vilket jag tycker ärotroligt bra. För jag bryr mig inte om vad som syns utan de jag vill är att höra en amazing röst!! Men som sagt, de är ju media som gör det.. och de verkar som om sverige är riktigt fast i mediaträsket..
Neeh agnes var faktist inte ett dugg bra.. visst hon KAN sjunga.. men hon lät inget föröver någon annan. Sebastian var myycket bättre än agnes.. Men sist tyckte jag dom valde rätt iaf iom Marcus.. han var riktigt bra. Men som sagt.. där finns de med skillnad. Dom i America blir riktigt kända och gör låt efter låt.. medans marcus bara har försvunnit??
Ja i Sverige försvinner dom. Antagligen för att idol bara är trams och inte många ser på det.
I Usa är det ju jätte stort och många blir kända internationellt.
sen att dom blir större artister i Amerika kan ju kanske bero på a sverige är ett miniputteland om man gämför.. tycker inte man kan gämföra amerikas idol o vårat.. dom artisterna som vinner o slår där dom slår stort, d blir en värdslansering ungefär, d blir det inte för dom här i sverige, möjligtvis kan dom slå i nordländerna men d e ju sällan d, tror ingen Idol gjort d? så en aningen skillnad e d ju..
Varför skulle inte svenska artister kunna slå igenom internationellt bara för att sverige är litet?
Och hade idol varit större här så hade artisterna blivigt större i vårt land också.
Jag förstår faktiskt inte varför det är kul att se folk vara elaka… Oavsett om dom sjunger dåligt eller inte. Det hade räckt med att juryn sa nej tack. Man behöver inte vara onödigt elak.
Men det är väl så samhället ser ut. Enda glädjen man har är när andra blir lessna.
Hera jag orkar inte förklara, går inte genom text =)
men zeretki du vet väl att den ända sanna glädjen är skadeglädjen =)
Mohahhahaha du är så störtläcker puman så man kan inte annat en att skratta =)
Haha.. ja helt klart.. människor är gryma rakt igenom.. den enda glädjen som finns är skadeglädje *ironi*
*skrattar så jag skriker* ni är inte klok på en enda fläck, är det åldern eller?
haha d måste d va =) jag skäms inte för att säga att jag ärligt skrattar så jag skriker när d kommer in nån till juryn o kan allt annat än att sjunga =D
haha, jag blir generad när det kommer in någon och verkligen inte kan sjunga. jag kan knappt titta då ;D
d e pinsamt.. men ändå måste jag kolla.. =D
Jaa, de är väl klart man tycker det är kul när dom faktist sjunger som skit.. jag garvar även åt min bror som sjunger jätte falskt liksom! De ÄR kul:P
Marcus försvann inte.. han hade vett att åka hem till norrland och turnera ;P
Juryn kan vara elaka men idag var dom ju riktigt schyssta mot en tjej iaf, såg bara 20min av programmet
Sådan mor sådan dotter kan jag ju säga i det här fallet ;)
Men jag sjunger hellre en bra i duschen, jag lovar *ASG*
ahaa.. är han där och turnerar.. jag tycker den läkerheten kan komma och bjuda till lite i norrk me:P
jag missa idag:S
var de någon blond som hette carolina?? i 15 års åldern.. jaja
jag sjunger alltid hellre en bra ;D det är min grej!
Hänvisar till inlägg #66
haha jag sjunger me hellere än bra =D

Jag sitter också och skrattar när dom sjunger falskt och så. Men jag tycker synd om dom samtidigt. Själv skulle jag aldrig i mitt liv ens tänka tanken att vara så där elak som dom är. Men det är som jag skrev förut en schow och den måste vara lite tokrolig emellanåt annars kommer nog många att sluta att titta. Tänk om man bara fick se deras sång hela tiden. Det hade ju inte varit roligt och underhållande. Och ni vet, ingen är tvingad att gå in. Det är helt frivilligt ju. :)
jag håller med dej gejsa ^^

#72# Vad bra! :) Vi unga håller i hop. *fniss*
Men hallo, hallo vadå unga … skärpning mina damer, nu ska vi inte vara sånna 
joru mammsen, jag och gejsa är ju två pinglor i våra bästa år ;D
Lotta glöm inte att du är ung som en rosenknopp =)

#75# Precis så! (undrar hur länge hypnosen håller i sig) *fniss*
Åhhh vilken tur att du är här Malin….jag hade ju glömt det där med rosenknopp, det är tut det finns sånna som dig =)
haha.. neeh inte rosenknopp hörru.. de var nyponros:P eller var de näckros?:O eller..gräsand?
neeh.. du är vacker som en dag Lotta och ung som en.. ehh.. som en lotta:)
Håller me med dig gejsa..
gräsand.. hahaha =D du e knäpp Lisette =)
gräsänder är väl vaaaackra?:P Tycker jag iaf.. specielt hanar med alla färger. Haha!!! inte för att jag säger att du är en man Lotta.. men aa.. du förstår!:P
ja, jo, d har du ju rätt i dom e väldigt vackra =)

Haha visst är gräsänder vackra. Men om dom liknar lotta är kanske lite att ta i. *fniss*
# 75 Vad har du druckit?
va? jag är ju spikarns nykter ;D
Gräsand *fnys* Men nu har ni väl fåt hokeypuckar i skallen va???
Emma har du varit och tullat i barskåpet bannade unge…du ska ge 17 i mitt godis ;)
meh! skyll på Matilda istället. jag har ju eget din snålgädda ;D
hockeypuckar.. hahahahha! VA?:P hehehe.. neeh nu är jag trött!
haha.. *snark*
hihihi.. malin hihi.. du är såå rolig! jag:"på tala om kor" malin:"neeh jag mena han fredrik" haha.. jag skrattar så jag gråter.
erhm.. neeh men missa du de jag sa innan lotta? att du är vacker som en dag:)
Emma nu menade jag inte sånt godis…skulle Matilda ta av det skulle jag bli en aning bekymrad :/
Vacker som en dag….jo jag tackar jag *fniss* Nu är det min tur att skratta så jag gråter =D
jag vet vad du menade för godis, och jag säger fortfarande: skyll på Matilda ;D
ALDRIG!!!! Hon skulle aldrig nalla av sin snälla mammsing, så det SÅ!!!!
var de inte mathilda som var äldst?:O
VA? så du menar att jag skulle göra det då?
SNICKSNACK ;D Matilda är minstingen ;D
jaha.. men vad hette den äldsta då? haha:P fölåt..
äldsta systern heter Frida, men Niklas är äldst av oss alla ;D haha, tillomed jag har ju svårt att holla koll på vem som är vem. ;D hur ska du då kunna göra det?
men tusan.. hur många ungar har du lotta?:P tss..
Äh, kalla dem för samma namn, det underlätter. Så slipper man rabbla fel namn hela tiden bara för att man har glömt vad de heter.
men alltså är de Nicklas sen frida.. sen emma.. sen mathilda?:P eller är de flera?:P haha
Ja, de som är ljusgula
Hahaha!:P
haha, vi är fyra barn. och jag brukar få heta "niklsfridmatilEMMA" ;D
haha.. jasså har du det med sådär svårt emma.. jag brukar få heta "CamandrLisette" men oftast bara camilla..SÅ lika är vi inte:P

Men ärligt talat, vissa av de som sjunger (eller sjunger och sjunger
) måste väl fatta att dom låter för j-ligt?
Har genomlidit flera där de låter som om de blir slaktade levande.
Lite kännedom om hur man låter borde man väl ändå ha?
Sen att det är väldigt underhållande att se på, det är ju en annan sak.
Jag tycker att juryn är ärliga, även om ord kan svida.
Men Lisette jag har 4 barn äldsta niklas som är 23 sedan Frida som är 22 också Emma som är 18 som du vet också lill Matilda 15….jag försökte ju fixa ett fotbollslag men jag slutade efter 4 för jag insåg min begränsning ;)
tur är väl det! tänk vad mycket jag hade fått lidit annars! ;P
hahaha.. ett fotbollslag.. hihi.. jaa jag tyckte de var rätt val att sluta där. Dom tillåter ju tyvärr inte blandade lag:P
Johooo mitt lag hade fått haft det