Petit brabancon
Finns det några ägare till rasen Petit Brabancon på forumet?
Skulle vilja veta mer om denna ras - hur den är att leva med tex. och annat som inte står i ras-standarden =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Ingen?
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Har aldrig ägt själv men känner ett par. Trevliga, pigga och alerta små sällskapshundar båda två 🙂 Får känslan av lite större hund i liten förpackning, det är liksom "go" i dem.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#2 Ok, skulle du säga att de är lite terrier lika (ettriga) eller bara energifyllda små jyckar? =)
Jag vågar faktiskt inte svara säkert på det eftersom jag inte lever med dem men utifrån det jag fått uppleva med dem så är de klart viljestarka, envisa och energifyllda men inte terrierettriga på samma vis som t.ex. JRT.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#4 Ok, tack!
Ja de verkar vara fartfyllda och pigga, men får liksom inget begrepp om dem som man kan jämföra med - ex både JRT och Klein spitz är livliga och pigga, men på 2 olika sätt
Om ni fattar vad jag menar ^^
Åh, Petit brabancon är min "breed of shame" 😇 Fantastiskt söta små filurer, verkar inte alls vara terrierettriga men jag har bara träffat en petitmix så det säger ju inte så mycket egentligen.
Sabina
www.anibaz.blogg.se