Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 7774 ggr
lindaoskarsson
1

Utslag hjälp?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en schäfer tik på 10 månader och hon har fått otäcka utslag/sår på hela kroppen men mest på magen. Jag är 16 år och har precis börjat på ett hund gymnasium så jag tog mitt pick o pack och hunden o flyttade hit.. Och hon har vart väldigt stressad pga att det är så mycket hundar och nytt. Lärarna här skiter fullständigt i när jag säger att hon har utslag, dom säger att det är stress prickar utan ens att ha kollat på henne. Jag är rädd för att det är något som smittar för hon har haft väldigt mycket klåda tidigare och även hennes kull bror har klåda också.. Så jag undar om någon vänlig själ kanske kunde kolla på bilderna som jag länkar med i detta inlägg och se om ni kanske vet vad det är. Mvh Linda.

lindaoskarsson
0
LinaK
1

Jätte svårt att säga vad det kan vara via bilder, det bästa du kan göra för din hund är att ta den till en veterinär. Schäfer är ju tyvärr en ras som det förekommer en del klåda hos vissa individer och eftersom kullbrodern också har klåda så bör du göra en utredning hos veterinären.

Lycka till!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

lindaoskarsson
0

#2 Okej, tack så mycket.

Då får jag se till att göra det. Tänkte om någon visste vad det var så man kanske bara behövde smörja in det eller något liknade :)

Trixter
1

Känns utslagen som sårskorpor? Min hund fick såna utslag på halsen och dom kändes ungefär som sårskorpor, han kliade mycket. Utslagen började sprida sig till magen, ljumsken och armhålor. Veterinären konstaterade att han är allergisk mot nåt så nu försöker vi ta reda på vad. Men vetten sa det att är det allergi så så börjar utslagen oftast på magen/ljumsken/armhålor. Så en tur till veterinären är nog klokt

lindaoskarsson
0

#4 Ja, dom känns som torra sårskorpor. Vi vet att hon är känlig för någon typ utav protein. Så hon har specialfoder nu men jag kan inte komma på något som hon kan ha fått nu på senaste tiden som hon kan ha reagerat på…