Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3526 ggr
TheaV
1

Storlek Hurtta regntäcke

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Hur tycker ni storlekarna på Hurtta Outdoor Regntäcken är? Jag beställde ett här i veckan och fick hem det igår. Innan mätte jag min hund och fick honom till 70cm, jag har dessutom testat vår andra hunds täcke på honom som är storlek 65, vilket var för litet så 70 kändes rimligt. Men nu när jag fick hem täcket tycker jag det känns för stort? Både på längden och kring bröst/mage. Hur långt bak ska bandet runt magen sitta? När han lägger upp svansen på ryggen viks täcket några cm längst bak, och resten känns allmänt.. pösigt. Men jag vet inte hur det ska sitta? Det är nu man önskar att man köpt det i en fysisk butik och faktiskt testat innan, men så smart var ju inte jag  :-) Vad tycker ni? Jag får nog åka och testa storlek 65 någonstans, men tänkte höra med er innan. På bilden har han visserligen svansen hängande, men det kanske syns ändå.

[Forest]
1

Tycker täcket ser lite stort ut så jag skulle åka o prova mindre storlek och skicka tillbaka den men välja mindre täcket om den sitter bra.

Moag
2

På min hund sitter täcket på samma sätt men jag tycker inte att det gör så mycket. Bättre lite stort än för litet, enligt mig.

TheaV
0

Tack för svaren :-) Ska se om jag får tag på en storlek mindre så jag kan se hur det sitter.

Michaela-N
0

Ja det är för stort.

Saffran0Spice
1

Tycker Hurtta har konstiga idéer om storlekarna
Köpte ett regntäcke till min hund, sitter som ett smäck och är supernöjd.
Tänker - klart att vi köper ett vintertäcke i samma storlek!

Får hem täcket och jag får plats med en dubbelt så bred hund i den -.-'
dvs ja kunde stoppa en till av min hund i täcket, tur man är flink med symaskinen ^^

IdaKw
0

Alla hurtta täcken jag har har suttit perfa, storlek 55. Men kanske är en nyare modell, för den ser ju lite stor ut :)

TheaV
0

Ja jag tycker det är lite konstigt med tanke på att vi mätte honom innan. Men nu var vi i alla fall iväg och testade ett i storlek 65 och det satt jättebra. Konstigt, för det vi har hemma i storlek 65 är nästan en dm för kort, dock annat märke som sagt. Fattas bara att det är skillnad mellan färgerna eller något, för det vi testade idag var rött. Men så dumma kan de väl inte vara :-/

TheaV
0

Och nu verkar alla ha slut på blåa täcken i storlek 65, vad trött jag blir..

[Forest]
0

7 tycker hurtta täcken varierar mellan vår/regn/vinter vi har har slutat skicka efter täcken fören vi har provat ut o vet vad som passar. Minns jag inte helt fel var just den blåa på utgång kanske inte i regntäcken men vet att dom rea ut dom blå på flera ställen (nätet). Våran ena drar 35 i vintertäcke regn täcke 30 så även hon skiftar 5 cm. Jag hoppas att du hittar samma täcke fast storleken mindre för han var jätte fin i den blå :)

TheaV
0

Jag tror de flesta rear ut hela outdoor-kollektionen nu eftersom det kommit en ny serie och de gamla slutat tillverkats. Så enda chansen verkar vara att köpa begagnat nu :-/ Inget fel med det, men är så trött på att behöva leta runt. Nu har jag lärt mig den läxan i alla fall; lita inte på att storlekarna stämmer, åk och prova.