Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 3446 ggr
Flöffo
0

Aktiviteter

Jag vet att det redan finns några såna trådar men dom är ju ganska gamla så tänkte göra en ny. Jag tänkte att man i denna tråden skulle skriva vad man brukar göra med sin hund så att andra kan få tips och inspiration. Helst inga bilder i inläggen då dom tar mycket plats. Promenader, tricks och sånt räknas också. Fyll gärna i:

Ägarens ålder: Egen/familjens/annat: Hundens ålder: Hundens ras: Några problem med hälsan: Daglig aktivering: Extra aktivering: sånt man brukar göra ibland men inte varje dag

//Flöffo

Saffran0Spice
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ägarens ålder: 24år
Egen/familjens/annat: - 
Hundens ålder: 1år
Hundens ras: Italiensk vinthund
Några problem med hälsan: Nej
Daglig aktivering: 4x30min promenader och 1x2½-3h promenad/aktivering utomhus + 4h mentalaktivering inomhus
Extra aktivering: Kurs, terränglöpning, lekstunder med andra hundar, frisbee, vandring/klättring och slödagar ^^

(Ledsen - missade texten om inga bilder!)

Fridaaaa
0

Ägarens ålder: 24 & 25 (jag & min sambo)
Egen/familjens/annat: Min & min sambos

Hundens ålder: 7 år (snart)
Hundens ras: SB
Några problem med hälsan: Orkar inte lika mycket som förr men frisk.
Daglig aktivering: Promenader & bus i trädgården
Extra aktivering: Trix & vardagslydnad

Hundens ålder: 11 månader
Hundens ras:  Papillon/chinese crested powder puff
Några problem med hälsan: Inget
Daglig aktivering: Promenader & bus i trädgården & vardagslydnad
Extra aktivering: Trix och ska börja med någon hundsport eller liknande men vet inte vilken ännu. Även börja cykla med henne när hon fyllt 1 år.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Flöffo
2

Kan väl också fylla i då. :)

Ägarens ålder: 13, fyller 14Egen/familjens/annat: Familjens men mest min.Hundens ålder: 2 årHundens ras: PapillonNågra problem med hälsan: NejDaglig aktivering: Promenader, vardagslydnad, massa lek. Vi tränar även slalom varje kväll och lite tricks.**
Extra aktivering:** Vi brukar gå olika kurser, just nu går vi hundmötes kurs men annars brukar vi mest gå agility kurser. Brukar resa på läger på sommaren, leka med andra hundar och spåra lite då och då. Händer att vi gör annat också såklart men mest detta.

//Flöffo

[Tuulikki]
0

Ägarens ålder: 19 i december
Egen/familjens/annat: Min, men övriga familjen hjälper till
Hundens ålder: Fyller 7 dagen innan jag fyller 19!
Hundens ras: Lhasa apso & Löwchen
Några problem med hälsan: Frisk som en nötkärna men lite slöare än förr
Daglig aktivering: Promenader, vardagslydnad, trix, dog parkour
Extra aktivering: Bada, jogga, miljöträning, leka med pojkvännens hund

Skriver med pojkvännens hund också då jag har henne en hel del. Berättar om hur jag aktiverar henne :P
Ägarens ålder: 19
Egen/familjens/annat: Pojkvännens hund
Hundens ålder: 3 år
Hundens ras: BC + labbe + golden
Några problem med hälsan: Nope
Daglig aktivering: Promenader, vardagslydnad, dog parkour, trix, miljöträning
Extra aktivering: Spår, personsök, bad, fjanta i skogen

LinaK
0

Ägarens ålder: Jag 27 år & husse 30 år
Egen/familjens/annat: Jag står som ägare på hundarna men vi har ansvaret för dom båda två
Hundens ålder: 4 år och ca 6 månader & 5 år och ca 8 månaderHundens ras: Jack russell terrier & Bichon havanais
Några problem med hälsan: Nej som tur är!
Daglig aktivering: Springa lösa i trädgården, oftast någon typ av aktivering som godissök eller trickträning utöver koppelpromenad då
Extra aktivering: Rallylydnad, lydnad och lite agility

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

IngaTrnqvist
0

Ägarens ålder: 15 år
Egen/familjens/annat: Min, men står på mamma då jag är minderårig
Hundens ålder: 6 år (född 11-08-08)
Hundens ras: Papillonblandning
Några problem med hälsan: Nej
Daglig aktivering: Klicka in/finslipa moment i sporterna vi håller på med (mest rally och HtM just nu) samt promenader
Extra aktivering: Rallylydnad, agility, löpning, andra hundsporter mm.

LuLeLo
0

Ägarens ålder: 16
Egen/familjens/annat: "Egen" (mamma betalar viktiga utgifter)
Hundens ålder: 1 o 1/2 år
Hundens ras: Cocker Spaniel
Daglig aktivering: Promenader på typ 1-2 h, momentträning.
Extra aktivering: Kurser, rally- och bruksträningar, läger, träningspass med andra ekipage osv.

Lägger även till familjens andre voffing.

Ägarens ålder: 16 och 57 :P
Egen/familjens/annat: Familjens (mest mammas)
Hundens ålder: 4 år
Hundens ras: Blandras (Lhasa Apso/ Toy Pudel)
Daglig aktivering: Promenader på typ 1-2h.
Extra aktivering: Trixträning.

Tass Josephine

Ambrose
0

Ägarens ålder: 23
Egen/familjens/annat: Har en katt med. Han räknas som familj!
Hundens ålder: 17 veckor
Hundens ras: Rottweiler
Några problem med hälsan: Nop
Daglig aktivering: Lek och bus. Trick träning. Spår. Kanske en skogsprommenad
Extra aktivering: Valpkurs, IPO träning hos uppfödaren, träning ett par gånger i veckan med en kompis, lek och bus med några andra hundkompisar.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Sugar Mist
0

Ägarens ålder: 16
Egen/familjens/annat: Egen.
Hundens ålder: 10 månader
Hundens ras: Australian Shepherd
Några problem med hälsan: Icke sa nicke.
Daglig aktivering: Promenad på 15-20 min på morgonen, en liten runda vid lunch och en 15-20 min promenad på em. Sedan far vi till sandgropen och kör lite fys och hundbus om vi är med någon. Annars kan vi cykla ner till hundstallet och träna lydnad.
Extra aktivering:  Vi viltspårar också, och kör en del bruks. Rallylydnad och freestyle finns också på kartan.

-

CissiD
0

Ägarens ålder: 25
Egen/familjens/annat: Min och min sambos
Hundens ålder: 6 månader
Hundens ras: Lancashire Heeler
Några problem med hälsan: Nej
Daglig aktivering: Trickträning, godissök, koppelgående, lek, träna på att gå förbi hundar utan att bli tokig av glädje och flera promenader i hans takt.
Extra aktivering: Aktiveringsleksak, inkallning, unghundskurs(börjar snart), kommer börja träna rallylydnads moment med några till inom en snar framtid, miljöträning, passivitetsträning, boll/frisbee träning(försöker få upp intresset) och leka med andra hundar.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

[FridaGenborg]
0

Ägarens ålder: Strax 23.
Egen/familjens/annat: Min & sambons.
Hundens ålder: 11 månader.
Hundens ras: Shetland sheepdog.
Några problem med hälsan: Nepp.
Daglig aktivering: Morgonpromenad ca 15 min, eftermiddagspromenad ca 1-2 timmar & kvällspromenad ca ½-1 timme. Under promenaderna kör vi lite vardagslydnad & miljöträning. Vissa dagar kör vi trix också. 
Extra aktivering: Brukar gå kurs, ska börja rallylydnad nu i veckan och kommer även försöka satsa på agility framöver.

Turast
0

Ägarens ålder: 18 år (om nästan precis en månad) Egen/familjens/annat: egen Hundens ålder: 14 månader Hundens ras: kh Collie Några problem med hälsan: ja, ED grad 2 Daglig aktivering: korta koppelpromenader/ lösa lugna promenader och något mentalt, kan va lydnad, trickträning, shaping, vara med på gården och "hjälpa" till med höns ;) Extra aktivering: spår, ibland lugnt uppletande

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Lilllens
0

Ägarens ålder: 20år, husse/hundpappa/sambo 25år Egen/familjens/annat: Egna fast en av dem bor hos min morfar Hundens ålder: 2,3 och 9 Hundens ras: Mops, blandras och rottweiler Några problem med hälsan: Rottisen har HD C och ED 1 Daglig aktivering: Promenader. Extra aktivering: Sök, lydnad, härja fritt med andra hundar, tugga på ordentliga ben i timmar

Hiro
0

Ägarens ålder: 17år
Egen/familjens/annat: Min
Hundens ålder: 2år i november
Hundens ras: Labrador Retriever (jakt avlad)
Några problem med hälsan:  Inga kända
Daglig aktivering: Flertalet promenader i olika längd, oftast är Delta lös så hon får springa. Vi tränar mycket inkallning och handtarget på promenader. Övrigt så tränar vi alltid något, allt från agility till småtrix så något är det alltid om något inte krockar.
Extra aktivering: Rally lydnad, agility, spår, budföring, jakt träning och sök (tränar dock något av dessa varje dag mer eller mindre)

LeaBus
0

Ägarens ålder: 24
Egen/familjens/annat: Egen
Hundens ålder: 5
Hundens ras: Blandras. Leoberger/ Border collie/ Labrador
Daglig aktivering: Morgonpromenad cirka 15 min i skogen (lös), små promenader under dagen. Kvällsaktivitet.
Extra aktivering: Brukar hitta på något varje dag, efter t.e.x bk/hård ansträngning har vi vilodag. Vi varvar mellan viltspår, klövjeväska, simmning, dp, springa i backar, skogspromenader, passivitets träning, miljö träning, rallylydnad, vanlig lydnad och brukshundsklubben.

fridarebecka
0

Ägarens ålder: 21 årEgen/familjens/annat: Min och sambonsHundens ålder: 12 månaderHundens ras: Mudi, blandrasNågra problem med hälsan: Helt frisk :)Daglig aktivering: Springa i långlina, öva att gå i koppel, klickerträna trix.**
Extra aktivering:** Cykelturer (än så länge 1-3 km på så mjukt underlag som möjligt), promenader med klövjeväska, dra korvspår, backträning.

Gömmer maten i olika ihåliga föremål som han får få ut på egen hand, ger maten fryst i en kong (speciellt under sommaren då det svalkar).

Personspår är på gång och planerar även att börja med drag efter att höfterna är kollade (pga hans okända bakgrund så vill vi vara på den säkra sidan)

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Whippetgerbilen
0

Ägarens ålder: 14 Egen/familjens/annat: Familjens Hundens ålder: 6, snart 7 Hundens ras: Whippet Några problem med hälsan: Nej Daglig aktivering: Långa promenader. springa i långlina efter bollar. Tricks ibland. Extra aktivering: Kan inte gå någon sån här agilitykurs eller något sånt eftersom Malte inte tycker det är kul och att han har ett STORT problem med andra hundar.

Dogs is my world ♥