Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 2379 ggr
[MsUtanSkor.]
2

Jag får ingen hund

Hej! Jag vill ha en hund, men jag får ingen för mamma och pappa. Jag känner mig utanför och så. Kan man få hjälp?

monstermash
2

Vad skulle du behöva hjälp med?

Calcifer
18

Vad för hjälp tänkte du? Säger de nej är det bara att acceptera tills du är myndig och har eget boende, egen inkomst, och kan skaffa en egen hund.

Om du verkligen är intresserad av hundar så kan jag tipsa om att se dig efter om det finns någon granne eller släkting eller så som behöver hjälp med rastning. Eventuellt kanske dina föräldrar kan hjälpa till att sätta ut lappar att du kan rasta hundar på helg/eftermiddag eller dylikt.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Wellcraft
13

Att skaffa hund är ett större beslut än man kan tro.
En valp kräver uppmärksamhet & får aldrig lämnas ensam i början.
Tillbehör kostar, inköpspriset kan man bara skratta år. Bädda r, leksaker, halsband, koppel, borstar m.m går sönder & vissa saker, riktigt snabbt.
Vem ska rasta, aktivera & hålla hunden sällskap i ca. 15 år framöver? Hur blir det med skolor, jobb?
Det kostar, det är lite svårt & kräver mycket energi. 
Att ha hund är jättekul, men det kräver mycket av en själv (och sin ekonomi).

Lyssna på dina föräldrar, säger dem nej så har de nog sina anledningar varför.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

LuLeLo
8

Håller med #3, viktig info, vill bara lägga till att man också måste uppfostra en hund. Ingen vill ha en dragig jycke som juckar på allt och alla och inte kan hushållets regler. Det kan vara mer jobb än vad man tror att uppfostra en hund.

Tass Josephine

[MsUtanSkor.]
1

Okej.

Rafflan
1

Hur gammal är du TS?

Att ha hund är ett större beslut och ansvar än många tror, och finns säkert en bra anledning för dina föräldrar att säga nej till hund. Du har ingen bekant/släkting som har en hund du kan få gå ut med, träna, osv så du får lite mer hund i livet? :)

[MsUtanSkor.]
1

10 år

[MsUtanSkor.]
0

12 menade ja.

isblixt
1

Jag fick vänta tills jag flyttade hemifrån innan jag fick en egen hund. Tråkigt nog är det så att föräldrarna bestämmer..

Turast
2

Om dina föräldrar inte Vill ha en hund så är Det inget att göra åt. Det är vara jobbigt för dem om du tjatar. Då du är omyndig är det dem som har ansvaret för hunden och dessutom är hundar inte billiga.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Fridaaaa
0

TS finns inte kvar på iFokus.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Turast
0

Haha ups såg inte det

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.