OT Världens fulaste hund
Ni har säkert redan sett den, men jag va tvungen att lägga in den utifall om någon har missat den ;) Tänk att vakna upp brevid den där!

Det är riktigt synd om den hunden, läste för ett bra tag sedan på en annan sida om alla sjukdomar h*n har =(
Det ska förresten föreställa en chinese crested dog om ni inte såg det
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
herregud vad ful.. tackare.. fast som tur r vet den nog inte om det ;)
#1 ja, det syns ju ganska tydligt att han inte är frisk. förstår inte heller hur man kan vilja tävla om att ha den fulaste hunden :S
Sam är ju död sen länge.
Han har typ en "ersättare" nu som är den nya fulaste hunden i världen. Ser väl i stort sett likadan ut som Sam.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
usch, vad hemsk hund!:(
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Fattar inte hur någon kan vilja ha en sådan hund, sedan är det ju inte rätt för hunden om den inte är frisk ><
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Ohh, stackars vovve. Synd om honom, tur att han fått frid.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
ja, jag tror nog att vilken normal människa om helst skulle avlivat den när den föddes :P

Håller med om att det är konstigt att hålla på att tävla sådär.
Men det här är i alla fall den som har blivit fulaste hunden det här året.
http://www2.unt.se/article2/1,3908,MC=1-AV_ID=626562,00.html?from=most_read
"För två år sedan räddades han av sin matte Karen Quigley, efter att hunduppfödaren planerat att avliva Elwood eftersom han ansågs vara för ful för att sälja." räddat? det kan ju diskuteras :P

Men ärligt! Tror ni på fullaste allvar att bara för att hunden är korad till världens fulaste hund att den mår dåligt av det?
Den här 2 åringen står det inget om att den är sjuk ju.
Neeh, men sam var ju sjuk så de stog äckligt till..så de hade väl varit mer humant att avilva honom.. och tycker du de ser ut som om den där mår bra? De kan ju med diskuteras..
tungan hänger utanför som en torr flärpp och ögonen är nästan ingenväxta.. jag tror nog inte han heller mår vidare bra.
där ser man hur fel de kan gå när man korsar olika raser

Skulle den lida så skulle det nog bli ramaskri bland folk. :)

#15 Sam var inte frisk på någon fläck. Det har stått om honom tidigare där det räknades upp alla sjukdomar. Han är bla blind på båda ögonen. Har extrem klåda. Tandlossning (har nog inte sett en enda bild där han inte gräver i munnen med baktassen = ont?) Han hade dessutom så torr hud att den fick torrsprickor.
Enligt mig, absolut inte ett sätt att leva på. Men varför inte, vinner man så får man ju 1000 dollar. :-/
Mne gusd vad hemskt!! tycker dem skullemått mkt bättre av att avlivas när dem föddes!!!usch
nej, jag tror inte att hunden mår dåligt av att bli korad till världens fulaste, det har jag inte sagt något om. däremot tycker jag synd om dom för att dom inte verkar speciellt friska. sen tror jag inte att ägarna går och säger till folk "han har det här felet och det här och det här". och det blev ju inget ramaskri när folk fick reda på att sam var sjuk så :P
Inte jag heller den bryr sig nog inte om utseendet.. Men den var faktiskt ruggig :p
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

#16# Jag pratar om nya hunden som är 2 år och heter Elwod. Inte Sam han dog för över 1 år sedan minns jag. Och han hade väl ålderssymptom? Han var väl inte blind osv hela sitt liv heller.
En fruktansvärt ful hund som borde avlivats redan vid födsel om den hade alla dessa fel, varför i hela friden låta en så sjuk valp leva.Man kan ju alltid sia varför inte uppfödaren gjorde det…snacka om oseriöst.
#14: Eller hur.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]