När syns de i skk?
För ungefär lite mer än en månad sen så ställde jag min tik på en internationell utställning och fick verry Good.en nu undrar jag när de kommer synas i skk? Eller måste jag göra något för att de ska stå med i stamtavlan på skk hunddata?
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Det kommer, men kan ibland ta riktigt lång tid :)
Det står ju inte med i stamtavlan direkt, men däremot under tävlingar på respektive hund🙂
Det tar olika lång tid beroende på hur snabbt respektive klubb sänder in resultaten. Jag ställde i Askersund 19:e juli och det finns på Hunddata sedan någon vecka tillbaka.
Okej för från den förra utställningen som var efter den andra som hon fick very Good på står med, men inte den som va sen längre tillbaka ?
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
är det bara en månad sedan, så kommer det nog ut snart - vissa klubbar är gräsligt sega.
Okej va bra, lite knäppt bara att den senaste utställningen står med men inte den före den?:)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Ja det kan bli så ibland 😃
Okej dåså! :-D
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Resultaten förs in på Hunddata i den ordning de kommer in till SKK från arrangörsklubbarna. Vissa utställningar/tävligar har man sett resultaten för redan på kvällen samma dag (!) men särskilt en del Specialklubbar är hur sega som helst med att skicka in resultaten. SBK och en del jakthundklubbar verkar vara värst.