Munkorg?
Jag funderar starkt på att skaffa munkorg till min hund nu.. Han stoppar verkligen i sig ALLT han hittar på promenader. Det mesta går att undvika genom att jag hela tiden håller koll på marken, men det blir ju inte direkt en avslappnande promenad när man hela tiden måste hålla sån koll.
Han stoppar i sig ALLT verkligen. Småsten, papperstussar, godispapper, lera, bananskal, kapsyler.. ALLT.
Jag hoppas att en munkorg ett tag kanske kan bryta det beteendet. Problemet är att jag tycker det känns så elakt att använda en sådan. Han är ju inte en aggressiv hund… Men det känns som att det ändå börjar bli tvunget..
Har ni några tips på någon bra, billig munkorg som hindrar honom från att äta allt han hittar utan att vara obekväm för honom?
Det bästa är att åka till en djuraffär/hundsportsbutik och prova olika sorter så du hittar en som sitter bra så hunden kan flåsa ordentligt i den.
Mvh Linn
En kapplöpningsmunkorg hindrar inte hunden från att hässja. Ex: https://www.greyhoundwhippetstore.com/proddetail.php?prod=108-storlek
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus