Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 3278 ggr
felzena
0

Musch färskfoder

Hej! Såg nyss att det kommit en återförsäljare på musch färskfoder dit jag bor. Undrar nu om det är bra? Har försökt googla litegrann men hittar blandade åsikter om fodret. Jag ger för det mesta VOM men närmsta stället där det finns är 13 mil, så de ha blivit lite blandad barf och VOM. Så vad har ni för erfarenheter av musch?

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Sugar Mist
0

Smidigt färskfoder men något dyrt. Bra innehåll :) Så nära BARF man kan komma i färskfoders variant helt enkelt

-

Mischa
0

De hade ju en facebookkampanj ganska nyligen med en gratis påse mush vaisto (kika om kampanjen fortfarande pågår)

≧◔◡◔≦

Vattnadal
1

Mush ÄR barf, inte ett färskfoder. Det är barf i mald form. Du kan välja att ge Vaisto, som är barf i köttbullar, 3 sorters djur, kött, inälvor och ben, samt grönsaker. Sen finns det måltiderna, där du får växla mellan sorter, eller så kör du på korvarna och blandar där.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Michaela-N
0

#3 Borde inte färskfoder vara barf då också?

[fabienne]
0

#4 Det finns en tråd om det här. Det verkar vara lite komplicerat. 😃

Till topic: Jag uppfattar det som att Mush vaisto är det naturligt mest kompletta "helfodret" som finns på marknaden idag. Det är ej vitaminiserat och har mycket bra innehåll. Det blir dyrt om man har en stor hund men har man en liten kan det vara väl värt priset. :)

Mischa
0

Mush har inget helfoder (utöver vaisto) tanken är att kombinera deras produkter för att få en komplett foderstat.

Vaisto är helfoder men utan tillsatta vitaminer/mineraler som annars brukar finnas i färskfoder, personligen kan jag tycka att det går på gränsen att vara BARF just för att det är ett helfoder.

≧◔◡◔≦

Lilllens
0

#4 Nej eftersom färskfoder inte enbart innehåller naturliga råvaror.

felzena
0

Okej, efter ha blivit lite mer påläst om innehållet etc. så blir det nog iväg att handla det snart. Har en hund på 10,5 kg så han är inte särskilt stor. #3 Okej, på deras reklamaffischer inne i butiken står det musch färskfoder :-)

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Fenix_Chicci
0

Jag ger mush vaisto till ena hunden, han gillar det skarpt och jag gillar innehållet och att det är lätt att dosera. Enda negativa är att det är lite dyrt.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

russin
0

#7 - färskfoder kan absolut innehålla enbart naturliga råvaror, men däremot är det ett färdigt fullfoder med tillsatta vitaminer (även vitaminer kan vara helt naturliga) vilket är skillnaden 🙂

Vizzla
0

Det ENDA fordret som Alf äter! Han som aldrig tidigare ätit upp all sin mat slukar den nu med god aptit. Fin är han i hull, päls och sinne. Så det kommer vi fortsätta med!

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

htt
0

Ni som skriver att det intebär tillsatta vitaminer i musch- bör man tillsättq något om man ger musch vaisto?

SukiDaYo
0

#12 Musch Vaisto är ett helfoder alltså ska det innehålla det dagliga behovet av vitaminer

princip
0

Du behöver inte tillsätta något ytterligare. Det står lite om färskfoder/barf på t.ex www.foderboxen.se/om-farskfoder/ och www.barfa.se/om-barf/maten-ar-ra-sasom-i-naturen/

FjantYoda
0

Min fick Musch Vaisto, för han funkade det inte, han gillade inte riktigt smaken och tappade vikt, en sort vägrade han totalt äta så var bara att gå över till VOH Exklusiv igen!

Tycker däremot att vaisto var väldigt praktiskt, speciellt då man har en liten hund!

https://www.instagram.com/aros_yoda/