Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 6551 ggr
Catta-
0

Byta dricksvatten

Hur ofta byter ni dricksvattnet till era hundar?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

kigon
0

Oftast varje dag, men kan hända att det går 2-3 dagar mellan ibland.

Vi har väldigt många stora dammar i trädgården samt en bäck, om det går 2-3 dagar så har han inte rört vattnet i skålen alls, då han bara dricker ur den när han blir törstig mitt på natten…

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

TrasselTroll
1

Beror lite på men runt 3-4 gånger om dagen.

[tk1971]
1

Varje morgon.

[Tilleli]1
0

Varje dag! Ibland är jag dock väldigt glömsk och kan glömma en dag, men vattenskålen står ändå aldrig tom. Byter främst för att hålla vattnet fräscht

Turast
0

Han har aldrig tom skål, men ibland byter jag varannan och ibland varje. Hans skål står på kallt stengolv så det är alltid svalt :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Paxxa
4

2 ggr/dag, morgon o kväll vid utfodring. Mest för att jag själv inte vill dricka vatten som stått ett tag ;D

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Turast
3

Haha jag  kan dricka vatten som är flera dagar gammalt (har tex en vattenflaska vid sängen) 😂

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Kadoor
0

Tello har aldrig tom skål, men den blir väldigt smutsig så vi byter ett par- tre ggr per dag, beroende på när det behövs. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

isblixt
0

Alltid varje morgon, nu när det är varmare får hon dock nytt iskallt vatten flera gånger per dag. Allt för att hon ska dricka så bra som möjligt :) Hon dricker t.ex. inte vatten om en annan hund tidigare har druckit ur det….

Wellcraft
0

Byter när det är slut, dvs 1 gång om dagen.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

nlinds
0

mina hundar dricker inte om jag inte byter vatten en gång om dagen :P

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Paxxa
0

#7 nej men usch! :o jag kan bara dricka vatten som är precis från kranen haha. Vad fin i kanten jag va då.. ;) Haha familjens flat drack bara om det var helt nytt. När han var törstig ställde han sig vid skålen o väntade på att man skulle byta vattnet, sen drack han ;)

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Hiro
0

Hemma så byter jag vid frukost och middag samt ev extra gånger om jag ser att hundarna har druckit mycket ur den

LinaK
1

1-2 gånger dagligen, tycker själv inte om att dricka vatten som stått i flera dagar.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Cookie Monster]
0

Varje morgon och kväll, ibland mitt på dagen också. Hunden föredrar färskt vatten och jag med.

[TooLoover]
1

2 gånger/ dag och då rengjör vi skålen också så att det inte är ''halt'' på botten av skålen, Btw Bakterier.

[tk1971]
1

Jag tycker det här är lite intressant. Många hundar gillar att dricka ur vattenpölar. Där myllrar det av bakterier och allt annat möjligt. Varför skulle de inte klara att rent vatten står i en ren skål under en dag?

[Cookie Monster]
0

#17 Klara det skulle dem men min dricker bättre när det är färskt färskt. Men hon kan ändå dricka ur pölar och liknande om hon är törstig. Så för min del så handlar det mer om att se till så att hon dricker bättre nu under sommaren speciellt.

oh-la
0

beror på, äter hon ur samma skål som hon har vatten i diskar jag den ordentligt och ger alltså nytt vatten två-tre gånger om dagen. får hon i separat skål kan avttnet stå några dagar innan jag byter.

[TooLoover]
2

#17 låter aldrig min hund dricka ur vattenpölar. vem vet som varit där? ohyra? En annan hund med en sjukdom? Föroreningar? allt möjligt.

[Cookie Monster]
0

#20 Det gör inte jag i heller men hunden har ändå lyckts få i sig vatten från en vattenpöl en och annan gång. Det är inte alltid man hinner hindra det.

[TooLoover]
0

#21 Nej det har hänt mig också någon gång men jag tänkte mer att man stannar och låter hunden dricka vattnet ur vattenpölen.

[Cookie Monster]
0

#22 Då är vi på samma sida 👍

[TooLoover]
0

#23 👍

Dexterr
0

2-3 ggr om dagen nu när det är så varmt. De vill inte ha vattnet annars om det stått ett tag.

Portie
0

Några gånger om dagen, nu när det är såhär varmt ute så ser jag till så att det finns kallt vatten hela tiden, han dricker lättare då. Byter även när det är smutsigt eller liknande men det behöver jag inte hålla koll på själv då jag har en viss herre som säger till om det, petig är man minsann!

nashjamie
0

Jag byter alltid flera gånger om dagen. Jag kan inte med gott samvete låta mina hundar dricka "gammalt" vatten. Ser gärna till så det är färskt hela tiden. Är det halvfullt går jag och fyller på nytt direkt. :)

[Tuulikki]
0

Byter till min egen varje frukost eller när han sölat ner det, vilket kan bli nån gång om dagen då han "sparar" mat i skägget😃 När pojkvännen har med sin hund byter vi oftare. Hans hund dricker mycket mer än min så det går åt och när vi har båda hundarna här har vi fler skålar framme. Hemma hos pojkvännen fyller jag på när lilla damen krafsar i skålen och berättar att hon minsann är törstig.

nadilda
0

Ett par gånger om dagen, inte lika ofta i stugan för då dricker hin hellre i vår bäck eller damm.

[Daniela1983]
0

Byter när det tar slut,  i dagsläget en gång om dagen.

IngaTrnqvist
0

Varje gång han får mat, samt när han har gjort något ansträngande så att han måste dricka mycket. Behöver i princip alltid byta vatten för att han ska dricka över huvud taget, då han är kräsen med fräscht vatten,

Ambrose
0

1-2 gånger om dagen. Delvis får att de används av både hunden + kräsen katt, men även för att min lilla valp leker med vattnet, badar i det och dessutom äter så mycket skit ute att vattnet blir fullt med jord :P

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

tjoopa
0

Ett par gånger om dagen :) Fyller på om det är tomt, byter om det blivit ofräscht eller om det var ett par timmar sedan sist jag fyllde :)

Fridaaaa
0

Tar slut fort så fyller på 2 ggr/dag ungefär.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JonnaCecilia
0

Spännande hur olika det kan vara. Byter varje dag, plus om vovven druckit mycket eller slabbat ner vattnet med mycket saliv, päls eller matrester. Hade en new foundland som vi hade en 5 liters hink med vatten till och fick ändå byta ett par gånger om dagen ;-) Ni med så fruktansvärt vattenkräsna hundar - har ni funderat på vattenfontän? Där vattnet cirkulerar så det är fräscht hela dagen…

[Wilbur]
0

Jag byter vatten på morgonen,
Varma dagar slänger jag i några isbitar med jämna mellanrum.

Allumania
0

Byter morgon och kväll… Har 3st skålar placerade i olika rum. Om vattnet i någon skål e slut eller ser ofrächt ut (min ena katt brukar bada XD) så byter jag det :) Djuren i huset dricker ur samma skålar :) (katt och hund)

CelsiusT
0

Kontrollerar att det finns vatten i samband med varje utfodring, dvs morgon och kväll, men det är sällan jag behöver fylla på så ofta utan det brukar bli en gång om dagen, ibland varannan dag. Sen brukar jag slänga en kik när jag ändå passerar skålen och är det dåligt med vatten så fyller jag på. Om det skulle ta slut eller bli äckligt utan att jag märker det så säger vovven till.

Ser inget problem alls i att dricka gammalt vatten, varken för mig själv eller vovven. En period kunde jag själv inte dricka vattnet om det inte hade stått minst ett dygn (gärna framme) pga någon bismak som försvann när det stod i kanna. Så ser det inte alls som några konstigheter att ha stor skål och fylla på sällan, dock måste man ju ändå kontrollera vattnet dagligen för att se så det inte är äckligt.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Catta-
0

Jag måste byta vattnet flera gånger om dagen. Varje gång vi varit ute(om hon är jättevarm) och varje gång hon får mat. Hon är jättedålig på att dricka och ibland måste jag be henne att gå och dricka annars kan hon gå hela dagen utan att röra skålen.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

htt
0

Jag byter 1-2 gånger per dag, oftast vid utfodringarna. Då är det lättast att komma ihåg :)

Michaela-N
0

Varje morgon.

[Forest]
0

Diskar dom varje dag och fyller upp vatten i dom.

Theres
0

När det är slut eller smutsig, så blir väldigt olika för här i sommarstugan har hon 2-3 skålar plus en pool hon dricker ur. Men hon har väl minst en skål med färskt vatten hela tiden här känns det som. Hemma så byter jag när det är slut, så varannan dag kanske.

golf.ifokus.se

[Forest]
0

39. Vi skaffade oss en vattenfontän efter den kom in i bilden dricker våra mer och även katten som annars dricker mycket dåligt älskar den. Så tips är att skaffa vattenfontän 😉

[[LilaMucklan]]
0

byter oftast vattnet vid matplatsen på morgonen och när jag ser att det är smutsigt. har ställt ut skålar både på nedervåningen och övervåningen och ute så det alltid ska finnas men jag glömmer byta ibland :)

[EvisLevis]
0

Varje dag och när det är smutsigt eller slut.

[EvisLevis]
0

Varje dag och när det är smutsigt eller slut.

Wenniz
0

2 gånger om dagen :)

• Nederlandse Kooikerhondje -
Flöffo
0

Flera gånger per dag oftast. :)

//Flöffo

Saffran0Spice
0

Någon gång om dagen, ibland varannan - han har fontän att dricka ur =)

Sugar Mist
0

Byter om det är smuts i(Dvs några gånger per dag med tanke på vilken lortgris min jycke är..)

-