Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 742 ggr
CarroF91
0

Vår tax har blivit svartsjuk?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våran Tax, nu strax över året har börjat bete sig underligt. Han verkar nästan svartsjuk. Detta sker varje gång jag och min sambo närmar oss varandra. Ligger vi i soffan kommer han springandes direkt och ska knö sig in emellan oss. Lyckas han så slickar han mig frenetiskt i ansiktet och sen lägger han sig på mitt bröst. Annars står han bara och skäller och gnyr. Detta har endast pågått i några veckor, högst en månad. I början tyckte vi det var lite roligt men jag inser nu att vi kommer få problem om vi inte sätter stopp nu. Hur ska vi få honom att känna att han får vara med, men att det också är helt okej att husse och matte kramas. Slänger även upp en bild på våran stiliga gosse!

[MikaelaR]
0

Söt tax

Catta-
1

Undrar lite vad ni har försökt med hittills? Jag hade bara ignorerat(samtidigt som han måste stanna på golvet) och sen när han lugnat sig tagit upp han i soffan bredvid någon av er, inte emellan. Börjar han klättra på dig eller försöker gå emellan er så börja om.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

CarroF91
0

Det vi har gjort hittills är att försöka ignorera och eventuellt mota bort honom. Detta har ju inte pågått länge, men jag känner att jag vill få honom att sluta innan det blir för svårt.

CarroF91
0

Det vi har gjort hittills är att försöka ignorera och eventuellt mota bort honom. Detta har ju inte pågått länge, men jag känner att jag vill få honom att sluta innan det blir för svårt.

Saffran0Spice
0

#4 ni har gjort rätt - innan problemet vänder så blir det oftast ännu värre!
Så fortsätt att ignorera och ev lyfta ner hunden, tillslut ger han sig =)

CarroF91
1

Man får ha mycket tålamod med en Tax :) Men då är det bara att fortsätta som jag tidigare gjort då.

Saffran0Spice
0

#6 Absolut! Handlar om att vara envisare än taxen ^^
Han är verkligen grymt söt, hur gammal är han? 😍

Viccan92
0

Ja kör på som ni har gjort även om det kanske tar ett tag.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

CarroF91
0

Han blev 1 den 23 maj. Ett riktigt charmtroll 😍

CarroF91
0

Och eftersom han är så fantastiskt söt, trots allt han hittar på, så måste man få skryta lite :)

CarroF91
0
Saffran0Spice
0

naaw =3
vilken storlek är han?
standard/dvärg/kanin?

CarroF91
0

Han är dvärg :)

Saffran0Spice
0

gissade detta!
Han är nämligen lik min kompis dvärg Tax i kroppen ^^

indra-bus
0

Ja skulle bryta innan han han hoppa upp. De blir tydligare för hunden. Blockera med handen o säga nej.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.