Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1638 ggr
[Lindyhop]1
0

deprimerad hund?

Tittar in här för att fråga om råd. Min treåriga foxterrierkille har fått så konstigt beteende sedan 1 vecka. Han äter knappt nånting går bara runt och ser olycklig ut dvs här hemma. Ute är han som vanligt, kissar och bajsar normalt m.m jag har märkt att han är lite förkyld, det rinner klar snuva och han har haft lite hosta. Ingen temp. Vår grannes hund har också varit "låg" senaste tiden men hussen trodde det berodde på extremvärmen. Min fråga är: kan en hund bli deprimerad om den är lite förkyld eller av extremvärme? Vovven är så älskad av oss alla och är nästan aldrig ensam hemma. Jag oroar mig, nån som har nåt bra svar?

Maja2
1

Eftersom det rinner snuva, skulle jag ta honom till veterinären.  Att en hund äter sämre när det är riktigt varmt är inte ovanligt, men snuva och hosta ska de inte ha.

Turast
0

Kan ju va kennelhosta om den har snuva och hosta, min blev riktigt låg när han hade det

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[Forest]
1

skulle först utesluta att hunden är sjuk med åka till veterinären som dom andra säger. Sen kan dom äta mindre när det är varmt ute, våra äter gärna på kvällen mer. Annars kan det vara löptik i närheten men eftersom hunden verkar lite sjuk så tror jag mer på att detta hänger på den är just sjuk.

[Lindyhop]1
1

Tack för svar, tydligen finns det 2 löptikar i närheten så det kanske är problemet men det blir också en sväng till veterinär.

Karmatarerskanise
0

Bra att ni ska till vet. Det är alltid a och o då allmäntillståndet förändras.