Va! hunddagis beteende?
Hej ville bara skriva av mig lite!
Håller på söka runt efter hunddagis till min Jack russell terrier tik som dem flesta av er säkert vet så är jack russell en aktiv ras som ofta deltar i hundsporter och orkar promenera i timtal om det så gäller! fast dem är anpassningsbara! men nu när jag berättade vilken ras jag har blev jag ifrågasatt om hon verkligen kunde ta långa promenader eller delta i "tuffare" träning osv bara för det är en liten ras betyder det inte att dem hundarna är lata blev besviken på den attityden från hunddagiset dem sa att dem enbart ville ta emot hundar som orkar och ifrågasatte starkt om denna ras klarade det 😮
Det är väl bara att svara, ja? Hon kanske inte har erfarenhet eller kunskap om rasen?
≧◔◡◔≦
Mischa som sagt jag skrev av mig och om hon har ett hunddagis kanske hon bara kan gå in på Skk och läsa lite snabbt där det står att det är en ras som orkar mycket.
Man kan ju inte säga heller att en ras orkar mycket för det beror ju på individen, så tycker de borde fråga ang just den hunden och inte att man "hänger upp sig" på vilken ras det är?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag vet att det beror på individen och även om det beror på individen så beror det på vilken ras vi talar om mer aktiva raser ska ha fler aktiva individer än "lata" men dem frågade inte om specifikt min hund dem ifrågasatte om just rasen jack russell terrier var kapabel för längre promenader eller träning eller om den bara klara ett "sällskapsliv"
#4 Utgick från ditt inlägg (#0) alltså vad hon sa och vad du skrivit 🙂 Alltså att hon ifrågasatte när du sa att det är en jrt
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.