rått kött okej?
Är allt rått kött okej att ge? Nu tänker jag på kött utan ben exempelvis kycklingfilé och fläskfilé. Och är fisk också okej att ge? Har hört någonstans att vissa katter inte tar upp protein från fisk lika bra, stämmer det och är det isf så med hundar också? Och vilket rått kött, med ben, kan man ge? :)
FLäskfilé funkar utmärkt, kycklingfilé får man se upp så det inte är mörat. Fisk vet jag inte.
Rått kött är okej :)
-
Allt rått kött är okej, men det är lite delade åsikter om fisk.
Min hund får rå strömming & lax ibland, han mår bra.
Kyckling, fläsk osv är rena gourmématen och brukar uppskattas till tusen, se till så att köttet verkligen är rått - inte mörat, marinerat, kryddat el liknande.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Helt ok med rått färskt kött =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
#4 det med katter visste jag inte, får man fråga varför?:)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
#5 Jag har mest hört att det är väldigt, väldigt onaturligt för katter då de aldrig skulle få tag i fisk i öknen där de kommer ifrån.
Har även hört att det har något med proteinet att göra, men det är ju saker jag hört, så det ska väl tas med en nypa salt.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#5 Här kan du läsa lite: http://www.barfmycat.com/giftigt.html Om du är medlem i BARF och färskfoder för hund och katt-gruppen på Facebook, kan du hitta en fil där som är väldigt informativ, skriven av samma person som har hemsidan jag länkade till :)
/Lova
Ny blogg!
Jag brukar alltid frysa ner rått kött först för att minska risken för att ev parasiter ska finnas kvar i köttet. Men annars slinker det ner det mesta i Lunas mage.
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
#6 och #7 tack, ja när man tänker på det verkar det inte så naturligt :) jag har inte katt men intressant att veta! Ja är medlem i den gruppen, ska kika i kattfilerna där :)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Varför ge kött utan ben? Du kan ge allt kött, inklusive ben av alla djur, bärande ben bör man inte ge. Vildsvin skall vara fritt från trikiner. Hundens mage måste ges tid för att kunna processa ben så den inte blir förstoppad.
Fjäderfä kan man ge hela om man vill.
Insjö fisk skall varit fryst i ca 3 dagar pga ev parasiter.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Tack för alla svar :) Och en dum fråga kanske, vad är mörat? ^^