Hund som skäller
Skäller era hundar? När då? Min Jack russell terrier skäller ibland när det låter mycket i trappuppgången eller brevbäraren lämnar post hos oss hon skäller nästan aldrig när vi är ute och promenerar.
Hur gör ni för att förebygga/stoppa skällande?
Vår valp har börjat skälla på lite olika saker mest på konstiga föremål eller personer som ser lite konstiga ut. Annars är det mest när det är mörkt och vi är ute eller när han vill få igång oss att leka.
Jag brukar bara säga lägg av lite surt så slutar han till 80%. Vid lek inviter så ignorerar vi skällandet. Skällandet kommer ju av en anledning som t.ex glad, stressad, vaktar m.m. Så det bästa för att få bort skällandet är att jobba med anledningen till att skallet uppstår.
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
Min valp skäller nästan aldrig. Han skäller bara på dammsugaren men då försöker jag att avbryta beteendet. Vill inte ha en skällig hund = / Han har kanske skällt en 6 gr sen vi hämtade hem honom för 6 veckor sen.
Jag pratar med tråkig nedsänkt röst när han skäller och sen positiv glad röst när han inte skäller =)
Min stora hund skäller när någon är på dörren. Jag försöker ta honom precis innan han skäller. Att sätta honom vid dörren om jag vet att någon kommer eller distrahera honom i ett annat rum tills "skällzoonen" är förbi.
I have no sympathy for people without empathy
Min hund skäller nästan aldrig, han uffar istället =)
När han gör det så berömmer jag och visar att jag fattat vad han menar, sen gör vi nått skoj eller han får något att aktivera sig med. Det har minskat på uffandet en hel del när han fattat att jag är medveten om vad han talar om ^^
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!