Färgvalet - Sele
Ska nu kosta på min hund en specialsydd sele då jag inte hittar något som passar min lilla medlem av ''skavsårs klubben''
Men nu kommer det största problemet, vilken färg ska man ha?!
Svart hund passar ju i det mesta med stark färg, men jag behöver lite smakråd av er andra ^^
Om detta var er hund - vilken färg hade ni valt på band och fleecefoder?
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Rött tycker jag är riktigt snyggt på en svart hund, likaså riktigt grön färg 😛
Hade jag valt något av det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ljusblått/Turkost!
-
Hade det varit min hund hade den antagligen fått en rosa eller lila sele ;)
Men annars gillar jag rött på svarta hundar också! :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Riktigt lysande grön! Tänkte cerise också, men vet att vissa inte vill ha "såna" färger på hanhundar. 😃
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Hahaha alla rosa/cerisa färger går bort tyvärr då jag själv inte tål dem 😃
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Rött tycker jag passar helt perfekt på Svarta hundar (Har själv röd Sele på min kolsvarta beardis x3) Men Ljust blå är också fint på svart hund, Grön tror jag blir alldeles för mycket kontrast och kanske lite stickigt i ögonen, fast det beror ju helt på vilken grön färg det är, om man ska ha grönt på en svart hund ska man isåfall ha mossgrönt eller Camo färgat ^^
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Blått tror jag skulle passa bra också :)
En kombination av mörk/ljust på foder/band exempelvis limegrön/skogsgrön eller babyblå/mörk himmelsblå.
Annars kanske orange/grön, blå/gul (sverige), grön/blå, finns många färgkombinationer som kan vara snygga även om man inte trodde det :P
orange eller grön på foder tycker jag är snyggt. Rött är ju alltid snyggt på mörka, har det en del på mina men samtidigt känns det lite vanligt.
Ett hem utan en hund är inget hem
Jag gillar allt som är färglatt, neon gul, neon orange… Ja allt som det nästan lyser om
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
Röd
Har nu beställt selen, blir en sele med svart band och turkos fleece ^^