Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 5523 ggr
Lilllens
0

Två hundar i samma bur

Sitter och tittar på bilburar åt hundarna, två småttingar (32cm/10kg och en ca 28cm/5kg), men nu funderar jag på om man ska ha två burar? Eller kan dem åka i samma? Det är väl förmodligen bättre att ha varsin bur, problemet är väl bara om det får plats i bilen. Hur som helst känns det ändå bättre att ha båda i samma bur än bälte. Vad säger ni?

molam
0

Innan när vi hade jeppe Grindar i buren Stoppade vi in 2 på varje sida när vi skulle iväg och valla eller så (Då vi har 4) men nu har vi bytt bil och jeppegrindarna är fel modell, så nu har vi en vanlig bur i bilen vi kan stoppa in två i den utan problem (Om dom går ihop vill säga)  Det 'r en Large Bur tror jag eller Snarare Large/XL i mitten där och våra hundar är 50-56cm 16-28 Kilo (Tiken ca 16 hanarna upp emot 25-28 då dom är väl musklade) och det funkar dom ska ju inte sitta i buren hela tiden utan dom ska bar Transporteras i buren

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lilllens
0

#1 Visst får dem plats och jag köper ju en bur efter deras mått. Jag tänkte på säkerheten, att de skadar varandra om de sitter i samma bur om man krockar. Men det känns ändå bättre att i så fall ha dem i samma bur istället för bälte..

Ambrose
1

Om buren inte är överdrivet stor(för det kan också vara farligt) så tror jag inte att de kan göra så mycket värre skada på varandra än om de hade varit i en krock var för sig.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Lilllens
0

#3 Buren jag tänkte på passade bra till dem. Inte för trång och inte så stor att de flyger runt. Njä det är nog kanske sån skillnad.

molam
0

Det är nog ingen fara att dom skadas mer om dom sitter två i buren, då tror jag att dom Skadas hårdare om dom sitter ensam i en bur. Är dåm två så sitter som Trängre och Flyger därför inte runt, visst kan dom ju skada sig då med, men sitter dom en i en Bur Och man krockar då Skadar dom sig mer.

Har för mig att jag såg att en Bilbur får gärna vara lite för trång (INTE så trång att dom inte kan röra sig) än lite för stor. Så två hundar borde ju vara idealisk i en Kanske lite större bur då ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

vallhund
0

Förslagsvis bur med mellanvägg. Panikslagna hundar kan mycket väl hugga varandra.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Lilllens
0

#6 Var hittar jag en sådan?

vallhund
0

Dubbelbur kallas dom o finns nog bland alla bilburar, min egen är från MIM. Min har flyttbar mellanvägg.

vallhund
1

Skandal att Dogmans bur får saluföras som bilbur. Ökad säkerhet? Möjligtvis att man inte har lösa hundar som dräller runt i bilen, om den är välförankrad så slipper man få en elefant i naken. Hunden lär bli mosad vid en krock o dessutom spetsad.

[Forest]
1

Vi var inne på låta två hundar dela ena halvan av buren men kommer slopa den iden lite för att det är risk att dom går på varandra OM det skulle vara något i obekväm sits dom hamnar i. Så mitt tips är kolla efter dubbelbur

Lilllens
0

Vilket dilemma. Någon stålbur aka hundmosare vill jag naturligtvis inte ha. Men Artfex dubbelbur passade våran bilmodell, kanske får bli en sån. Hur gör folk med 3 hundar?

Lilllens
0

Sen tänker jag, om jag nu köper en dubbelbur så lär dem ju flyga som vantar i den. Alltså minsta hunden är ju pytteliten? Känns ju inte speciellt trevligt det heller.. Gud va svårt detta var..

[Forest]
0

12 kompis med tre hundar har alla i tre burar, vi kommer till 99.9% snart ha tre hundar och planen är att ha ena bältad och två i bur. Du har småhundar liksom vi och det finns dubbelburar med våning har jag sett, plats för 4 hundar.

[Forest]
0
Lilllens
0

Jag kommer också ha en till, fast det kommer inte vara en liten hund. Men det blir nog en dubbelbur hur som helst.