Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 9077 ggr
[tk1971]
0

Varför gömmer hon mat och ben?

Ni vet matgömmarbeteendet - gräver en osynlig grop, lägger i mat eller ben, och så puttar hon på nåt osynligt material ovanpå med nosen mycket omsorgsfullt. Det gör min hund inomhus. Ibland lägger hon sakerna under ett matthörn, eller under en soffkudde, i min säng eller nåt annat. Samma sak sker utomhus, men då kan hon ju gömma sakerna i en riktig liten grop. En gång iakttog jag henne när jag hade kastat ut lite foderkulor på gräsmattan. Hon tog en kula, gömde den och hämtade en ny och så hände samma sak minst 7-8 gånger. Ibland kan hon gå runt med ett ben, gömma det, hämta det, gömma det igen på olika ställer flera gånger istället för att tugga på det.

Gör era hundar så?

VildaVittra
3

Var glad att hon gör det med osynliga material, Don Casper grävde ett hål i dagmattens madrass och petade ner sitt märgben. Helt osynligt…eller hur? 😕

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[tk1971]
0

Mja… det är inte benen som är osynliga, utan täckmaterialet. Men det är klart, jag vill helst inte hitta ben och mat i min säng…

vallhund
0

Mig veterligen är det ganska vanligt o helt normalt att de gräver ner mat/ben i t ex rabatter, bra att ha typ.

Eller för att ensilera? När jag hade kor så hände det då o då att speciellt nykalvade kvigor inte åt upp efterborden, så den fick hundarna som då utan undantag grävde ner den o lät den vila i typ en vecka, sen var den mogen enligt hundarna som hade fest. Gissa vilka som inte var välkomna i sovrummet då?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

VildaVittra
4

#3 Kossorna?😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

russin
0

Inga kossor i mitt sovrum tack😃

Hahaha, efterbörden från kor är rätt stora och säkerligen inte så mysiga när dom varit nedgrävda en tid……vill inte ha en hund med den lukten 🤐

[Daniela1983]
0

Min grannes hund gillar också att gräva ner och gömma saker. Min vovve gömmer ben hemma då och då.

[Daniela1983]
0

Han gör så så inte matte får för sig att sno hans godsaker och äta dem.

Dexterr
0

Det gör vår grabb med ben bara haha. När jag bodde hemma så brukade vi ge båda hundarna varsitt likadant ben när vi köpte nytt, då gömde Dexter sitt direkt. Sen sprang han och tog tikens ben och åt haha. 
Ibland glömmer han bort att han gömt sina ben  när man tar fram dom så blir han överlycklig o kastar runt benet i rummet. Sen gömmer den igen.. 

Inte så mysigt o hitta ben på kudden, men vem vet, han kanske tror vi vill äta under natten? 😂

nadilda
0

Japp det gör hon. Både ben, stora godisar och andra mysigheter gömmer hon i trädgården. Helst i rabatten eftersom den är förbjuden. När vi är i lägenhet kan hon inte få större ben för då springer hon omkring och gnyr eftersom hon inte kan gräva ner det.

Rebornlady
0

Min gömmer bara saker inomhus och då är det tuggben hon inte vill ha.

IngridSvensson
0

Min grabb gömmer allt möjligt gott här och var. I rabatten, sängen, under möbler och i soffor. Ibland har han hittat något dött djur och grävt ner det i någon rabatt. ..

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Lilllens
0

Min ena gjorde ofta så förut, men nu när andra hunden är med så äter hon upp/bär runt/lägger det på mig.