OT - Kapat bankkonto?
Nu när jag loggar in på internetbanken ser jag att något som heter "GOOGLE supercel" har dragit 149kr tre gånger och 75kr en gång. Vad sjutton är detta och vad ska jag göra nu?
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Det du gör nu är att du ringer din bank (om dom har öppet) och meddelar att du sett det nu. Ev polisanmäler också. Då har du chans att få pengarna tillbaka. Är det ett bankkort så spärra kortet på en gång.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Du är säker på att du inte handlat nått via nätet som kanske dras nu? Eller ofrivilligt gått med på nån prenumeration?
Har du handlat något på internet, typ speltid eller dylikt på facebook?
Texten Google tyder på appköp av något slag
Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺
Spelar du HayDay på mobilen möjligtvis?
Googlar man supercell så verkar det vara appar i telefon/surfplattor. Du har inga barn hemma som spelat?
Jag har köpt saker över internet med kortet men aldrig appar till telen eller paddan. Jag har inte heller köpt funktioner i appen/spelet när man spelar.
Men nu när jag skrivit detta kommer jag på att jag faktiskt har köpt en app med kortet för några veckor sedan. Men det var en engångskostnad och man kan inte köpa till något i appen.
Ska ta kontakt med min bank så fort jag kan.
Det kanske var en app med månadsavgift?
Det är nog snarare Google Play eller SuperCell du ska kontakta om du vill höra varför pengar dragits.
Nu har jag spärrat kortet och nytt kommer att skickas till mig.
Om du aldrig har spelat ett spel av supercell (Clash of Titans, Hay days, Boom Beach) så har du fått ditt Google Play account kapat. Jag hade kontaktat Google
#11 Nej jag har inte spelat dom spelen. Ska kontakta google