Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 939 ggr
-Aida-
1

Badstrand+orm?

Om ni var på väg till en badstrand med era hundar och på stigen satt en gamal järnpinne som saknar sin skylt, på den skylten en gång var det en varning för huggorm, ni går in på stigen och fortsätter till stranden iallafall och hunden får bada och leka, de finns också högt gräs i bakgrunden och ni ser något i vattnet längre ut som ni kan identifiera som kanske kan vara en orm, den är inte i närheten av hunden den bara simmar längre ut och hunden håller sig nära stranden men får bus rusningar in i de höga gräset i 150 knyck, ni har gått dit i tre dar i rad utan att se en orm någon annanstans eller att de hänt något, barn familjer går dit med ibland, hade ni fortsatt gått dit eller undvikt platsen pga huggorms risken? Hur tänker ni angående detta?

russin
2

Jag hade gått dit - huggorm finns liksom på de flesta platser i naturen, men ligger knappast kvar i sanden om folk kommer och i vattnet simmar dom iväg istället för att bita.

Wellcraft
1

Jag hade nog undvikt, då jag tror att min pinscher skulle döda den (ofarligt för henne då hon är gjord för att döda snabbt, men onödigt för ett fridlyst djur) och lagotton skulle leka med den…
Undviker orm så gott det går.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Ztevo]
1

Det kan ha varit en snok som simmade.

[mommo 12]
1

Det behöver inte ha varit en orm. Eller snok. Det kan lika gärna vara skräp. Eller en gren, men jag tycker som Ztevo, det kan ju vart en snok.

LinaK
1

Hade jag sett en sådant skylt hade jag vänt illa kvickt då jag är livrädd för att mina hundar ska bli ormbiten. Skylten sitter väl där av en anledning, på vissa platser trivs ormar mer.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se