Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1335 ggr
bejtedejte
0

Wee!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi kommit hem från Falun, jag och Mowitz. Han stortrivdes och allt gick bra både med katterna i norrköping och alla 9 hundarna i Falun. Och Elsa hade, som vanligt, skött sig exemplariskt hos mamma.

Igår kom det en kille och hämtade Elsa, de ska ha henne på prov över helgen för att se om hon funkar i deras familj. Fick kontakt med dem genom min kompis gamla flickväns syster som har dobermannuppfödning. Än så länge går det bra och hon går, enligt matte i huset, kanonbra ihop med deras 5-åriga blandishane. Katterna är hon väldigt tveksam till, men jag hoppas verkligen att det ska funka när hon verkar trivas så bra med både husse, matte och hunden i huset. :)

Har även hunnit köpa hus uppe i Falun, med inflyttning om knappt två veckor, så jag och Mowitz packar för fullt här. Ska bli härligt att flytta! Får se om det blir med eller utan Elsa. Saknar henne så mycket men vet att det är bättre för henne att inte bo med mig. Eller med Mowitz rättare sagt. :/

Mowitz gillade att doppa tassarna i sjön bakom Tinas hus i Falun. Sötnosen. ;)

kerstinjoh
0

Godmorgon tjejen!

Vad skönt om det går bra för Elsa och om hon kan trivas i sitt nya hem. Och att det är en bra familj du har hittat till henne. Det är alltid hemskt att lämna bort en hund, men du gör det ju för Elsas skull, så hoppas att det kommer att fungera bra.

Men Falun? Bodde inte du neråt Skåne?

lena1
0

Vad skönt att det verkar funka för elsa,du gjorde rätt tycker jag,ha det så bra framåt…

SaraC
0

Jaså, då blir du granne med mig då! ;)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

bejtedejte
0

Jo, jag bor i Helsingborg nu. så det kommer bli en lång och jobbig flytt. Men det ordnar sig väl. ;)

Matten i Elsas "Provfamilj" är gravid och har börjat få sammandragningar och blivit beordrad sängläge så mycket som möjligt, så vi får se om hon känner att hon orkar med ändå, sanningen är ju den att Elsa har det så mycket bättre där även om hon inte får gå långa promenader. När hon är hemma här så springer hon förbi Mowitz när hon behöver komma förbi honom, men vågar knappt för att hon är så rädd för honom. :/

#3, Vi var ute i Borlänge en kväll och festade när jag var där uppe, det var ju lite skillnad mot nattklubbslivet man är van vid här nere. Men det ska bli kul med lite ombyte! :D

Karmatarerskanise
0

Du lämnar mig här nere :( Ännu en vän som flyttar upp dit.

bejtedejte
0

Det e bara att hänga på vettu. Har plats för både dig och Hadde i huset. ;)

Karmatarerskanise
0

Vill inte riktigt lämna familj och pojkvännen ;) Får försöka ta med mig alla dom osså ;)

SaraC
0

#4 Aha, vart var ni då? Nja, nöjeslivet är väl inte direkt något att skryta med här. Här är det hemmafester som är roligast. Å ibland drar man ner på krogen nån timme för att dansa o träffa folk :)

Här bor man för att man gillar naturen ;) Och snön! (Hera :P)

Karmatarerskanise
0

:)

Zebben
0

Låter härligt! Hoppas flytten går bra och att det fungerar med Elsa i fortsättningen också.

bejtedejte
0

#8, vi var på Liljan eller vad det nu hette. Ganska stort ställe med två barer. Sen kommer jag inte ihåg så mycket mer.. haha :P

#10, Tack, det hoppas jag med! :)

SaraC
0

#12 Aha, ja men det är ju 40+ stället ;)

bejtedejte
0

Jasså, ja jag har ingen aning.. de jag var med är dock runt 40.. kanske därför vi gick dit.. ;)