Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 710 ggr
[Tilleli]1
0

Klagotråd Salsa

Måste bara få klaga på ett ställe till eftersom min familj börjat tröttna.. 

Nu har Salsa FLERA olika grejer jag bör (och ska) uppsöka veterinär för.. 

Det första är analsäckarna (läcker praktiskt taget), sen så är det ögonen som varar (ofta grönt), Sen började hon halta för några veckor sen.. Det lade sig men sen började hon halta igen förra veckan.. Nu upptäckte jag att hon är lite röd inflammerad runt könet.. ska badda lite med vatten och se om det hjälper lite till imorgon.. Annars får jag väl lägga till det i besöket hos veterinären den 19/8

Turast
0

Alla verkar ha otur med hundarna nu :( hoppas det löser sig för salsa och att det inte blir en för dyr historia.. Vi fick betala 5000 kr idag men det är innan försäkringen har betalat sitt så det är bra :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

VildaVittra
0

Badda med naturell yoghurt istället.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Tilleli]1
0

Ja.. hoppas det inte är något allvarligt, något av hennes problem… Usch för att dem ska må dåligt :( hade hellre haft skadorna själv och låtit henne slippa må dåligt

[Tilleli]1
0

#2 om jag baddar med naturell yoghurt, lägger inte det sig där och irriterar ännu mer? Eller ska jag skölja av det sen eller hur gör jag?

VildaVittra
0

#4 Låt den sitta kvar, det är snälla bakterier i yoghurten som kan återställa balansen. Tänk på att det ska vara levande yoghurtkultur i den.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Tilleli]1
0

#5 Okej.. Vilken naturell yoghurt som helst då? Hur förhindrar jag att hon slickar bort det?

VildaVittra
0

#6 Ja, som sagt, så länge det finns levande kultur i. 

Är det en "olydig" flicka du har kan du sätta på krage/luftiga trosor när du inte kan ha koll.

[Tilleli]1
0

#7 Det kanske kan bli svårt för dig att svara på, men du tror inte att det kan vara löp på gång? Hon är ju ändå runt  månader.. har aldrig haft tik förut och de här problemen är helt främmande 😭

VildaVittra
2

#8 Det kan mycket väl vara det, det kan också vara en UVI eller att hon tvättat sig för idogt.