Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1829 ggr
zickan
0

Munkorg - bullterrier?

Nån här som har tips på en munkorg som sitter bra på en bullterrier och inte kostar multum?

Vore skönt med något som luftade lite mer, inte tryckte på samma sätt över nosen. Mest haft en halti med att slänga på när vi åkt buss och tåg vid behov. Inte människor men hundar hon kan försöka avreagera sig på om de kommer för nära när det är stressig miljö.  Kört tygmunkorg på båten om det varit mycke djur folk. Har bra koll på henne och det har aldrig skett något. Skulle lika gärna kunna fortsätta med tyg. Men tycker ibland att den blir lite för varm om nosen när det är varmt ute, även om jag inte brukar sätta den speciellt hårt så hon ändå kan dricka med den på. 
Lat matte önskar nämligen kunna få slappna av lite på resande fot när det är massa andra hundar tätt på.  Madamm blir även mer lugn med en på även om hon tycket rätt synd om sig själv så verkar hennes tankar kretsa runt henne själv än det som sker runtom. Och på gotlandsbåten är det många idioter som inte kan hålla koll på sina hundar.
De går och köper saker utan att kontrollera kopplets längd, så deras hund tar sig till grannstol och ska hälsa på en annans hund. En del somnar eller har noll koll på att deras hund kryper under stolen till hunden bakom. Och den modellen folk som anser att deras hund kan få hälsa på allt och alla.  
Jag åker på nått av det eller flera av det på varje båtresa när det är mer folk på djurplatserna.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Wellcraft
0

Jag föredrar denna. Ägaren till en bulle jag tränat använde den även.
http://www.zoo.se/produkter/hund/traning-fritid-bruks/munkorg/k9-munkorg-lader-m-nitar-23233.html

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

zickan
0

#1 tack för rådet. Ska se om jag inte kan åka förbi innan båten i morgon :-)

Turast
0

Åh hatar alla oansvariga på gotlandsbåten… :( var en som gjorde utfall flera gånger när vi gick förbi och den hade flexi som ägarna inte stoppade! Fick hålla bort den med foten :S Förlåt för ot :p

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

zickan
0

#3 lugnt jag är av samma åsikt.