Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 2145 ggr
Lexie82
0

Stockholms hundmässa

Är det någon som varit på den tidigare år? Vad är det för något? Är det enbart utställning eller annat också?

Kan man gå dit även om man inte ställer ut? Med/utan hund i släptåg? Köper man biljett i förväg eller dyker man bara upp?

Måste man vara medlem i SKK?

Som ni ser så har jag ingen aning om vad Stockholms hundmässa är för något, jag bara såg namnet och blev nyfiken.

[Empisen]
0

Har varit där ett antal gånger, det är utställning, shopping (i massor!), lite uppvisningar o.s.v.
Är man hundintresserad så är det helt klart värt det.

Man kan gå dit utan att ställa ut och du behöver inte vara medlem i SKK. Hunden får följa med in men det kostar ett par hundralappar extra, plus att dem har en del krav.
Inträdet betalar du på plats, om hunden ska med in betalar man detta en bit i förväg om jag minns rätt.

Turast
0

Var där förra året med skolan! Det var jättekul :) det är utställning och freestyle/htm men jag tror de skulle försöka ordna matta så de kana agility också :) det är massor av stånd där man kan köpa hundgrejer och massa montrar med olika hundraser :) Ett tips, är du med i SHU går du in gratis om du har medlemsnummret med dig :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Lexie82
0

#2 Jag vet inte ens vad SHU är.. =P

Vad brukar det kosta att gå in då? Utan hund då.

Turast
0

Svensk hundungdom, om man är mellan 12-25 tror jag det är Vet inte vad det kostar att gå in annars :p

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Belimas
0

Jag tror att inträdet brukar ligga på någon hundring men jag vet inte, brukar inte kolla på det då jag oftast ställer ut och då inte betalar inträde. Sen kan inträdesavgiften variera beroende på om man är medlem i SKK eller inte, det senare brukar vara lite dyrare.

Mlyy
0

Jag var där förra året, det roligaste jag gjort! :D Ska dit i år igen! Det är utställning, massa roliga uppvisningar med hund, som freestyle, heelwork to music, lydnad, rasparad. Och så finns det rasklubbstorget. :) Och "tillbehörsmässa" där dom säljer massor av hundsaker, hundmat, bäddar, leksaker. Man får även massor av goodiebags. :) Och förra året var Fredrik Steen och några andra där och föreläste.

Man betalar och får biljett på plats! Men om man ska ha sin egen hund med sig, utan att ställa ut, så måste man föranmäla den. (Vet dock inte vad det kostar) Endast utställningshundar och föranmälda hundar kommer in.

Man måste inte vara medlem i SKK, då kostar inträdet 150:-, är man medlem i SKK kostar det 100:-

:)