Täcker försäkringen det?
Luna är försäkrad i Agria. Har ställt denna fråga till dom men fick inget vettigt svar, tänkte se om ni har några tankar.
Hon har varit sjuk till och från februari med vad vi trodde började med kennelhosta som övergick till lunginflammation. Då blev hon riktigt dålig men blev sedan bättre och helt återställd(trodde vi). Ett par veckor senare blev hon dålig igen och började hosta igen. Hon gick på kortison och blev bättre. Sen ett par veckor senare började hon återigen att hosta. Såhär har det hållit på nu fram till idag. Jag har varit hos veterinären otaliga gånger och lämnat prover som inte har visat något. Vi har nu bestämt att veterinären ska göra en s.k. bronkoskopi, vilket betyder att de ska ner i lungorna på henne och kika. Täcker försäkringen detta ingrepp tro? Jag hade ändå ett val att strunta i det och fortsätta med kortisonet. Men man kan väl inte jämföra detta med tex en kastrering som inte går på försäkring då detta är ett ingrepp som "måste" göras. Eller?
Ska höra med Agria igen men ni kanske har lite tankar?
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Försäkringen borde täcka det. Det är ju en sjukdom.
Ja, jag tycker också att försäkringen borde täcka det. Men fråga innan om du vill vara säker.