Bildtråd Lukas
Lukas viskade till mig imorse och sa att han också ville ha en bildtråd på iFokus, så då måste jag ju fixa det åt honom! ;)
Han är nu 5,5 månader men tänkte lägga upp bilder på hur han växt.
Nordic Lake Show Me 8 veckor
Oj en så söt och stilig kille! 👍 💋
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
#8 det tycker han själv också! ;) haha Tack!😃
Vad stor han blivit! Och riktigt söt, ska bli kul att följa :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#10 ja visst har han det!! Förra veckan så var han ca.52cm i manken och vägde 17kg :)
vilken vacker teckning han har!! ;) aldrig sett en så fin faktiskt
Medarbetare på Hundar.ifokus
Tack!!:) #15
Imorgon blir min fina kille 6 månader, han väger 19,2kg och är ca.53-54cm hög. Var tvungen att ta 6-måandersbilden idag ist för imorrn för jag ska ju bort.. på hans halvårsdag å allt.. va är jag för en matte.. haha
Uj så stilig! Man blir alldeles puss-sjuk av att se honom juh! 😍
Älskar bilden i #13 😍Han är otroligt fin!
Wow vilken fin kille du har 😍 Givetvis ska han ha en egen bildtråd! Följer gärna denna.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#18 #19 #20
Tack så mycket! :)
Snygg hund. Gillar att han inte är hysteriskt pälsad. Visserligen ung ännu, men ser inte ut att bli ett pälsmonster 🙂
Jag tycker dock att han har ganska mycket päls fast jag jämför typ med vår borderterrier… hahah!! Men hans päls är så himla elektrisk, slår typ blixtar om den när man borstar honom..

Men wow! vilken kille, så otroligt fin :-)
#25 Tack så mycket!😃
Åå vad fin han är *-*
Riktigt snygg merle färg han är tycker jag 🙂
Han är riktigt tjusig!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jättefin blue merle Aussie!🙂
Grattis!
Helt fantastisk… :o
#33 - Åh vad fin bild! :)
Riktigt läcker färg!
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
😘 / Lukas
Så läcker färg!
Vilken sötnos o va snygg han blivit!!
Älskar merle :)
Så vacker❤️
Mvh Sabine
Otroligt fin kille!
Vilken fantastisk utveckling från första fotot! Så kul att se!
Min "Svantetråd" på min york "står still" eftersom jag fotar för ofta.
Otroligt vacker hund :)
Så fin!!!
Så fin! 😍
Han är otroligt snygg!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Åh, vad söt!😍
Till helgen är det dags för vår första officiella utställning! Blir spännande!
Gosh så fina bilder på Lukasvovven! ❤️
Sag till hur det gar! Jattefin! :)
Idag har vi varit på utställning i Vännäs.
Lukas fick Excellent och blev bästa hane, tyvärr inget CK. Domaren var hård.. Endast en aussie fick CK. Men kul va det och Lukas är så duktig i ringen. Vi måste bara träna mer på hantering, Lukas är liiite för glad när domaren ska känna igenom honom.. haha.
Här är kritiken: Fina prop- ganska bra kraftfullt huve o bredd i skallen, öron sitter bra, ögonen kunde vara mörkare, saxbett, fin ö-linje, goda vinklar fram o bak, bra djup i bröstet, går tätt bak lite löst fram, vägvinnande från sidan, bra teckning o färg, trevligt temp.
Otroligt vacker hund!
Det var den elakaste bedömningen då! Han är ju hur fin som helst det kan ju en blind kärring se med käppen!
Skämt å sido, jag tycker han är alldeles för fin för att klankas ner på någonting alls på hans utseende 😍
#67 Haha, det är det man får ta med utställningar.. Men hur som helst är han alltid samma fina å bästa Lukas som han alltid är, hur det än går på olika tävlingar å utställningar! :)
här är en bild från utställningen!
jag å Lukas till vänster och Lukas uppfödare Josefine å Diego till höger!
Underbara bilder :)
Så söt
Vilken snygging! Blir lite sugen på en Aussie själv! 😍
#77 Tack, man fängslas lätt av deras vackra utseende, man får bara inte glömma bort att det är en brukshund som behöver myyycke aktivering! ;)
#78 Brukshundar är just det jag kollar efter just nu ;) Men tror inte att de skulle passa mig, tyvärr. Tur att man vet bättre än att skaffa en hund för utseendets skull!
#79 Okej, va roligt! :) Ja ojah, de är alltför många som köper fel hund!
såå fin han är 😍
#80 Men man blir ju allt sugen att ändra planerna när man ser aussies med merle-teckning.. Det är färgen jag är så svag för..
Här är en liten OT fråga som du kan strunta i om du inte vill att det ska spåra, men är det så vanligt som många säger att aussies har problem med mentaliteten?
så fin han är! :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#82 - Av de individer som jag träffat så har ingen haft problem med mentaliteten. Men visst finns det även sådana individer!
Är man noga med uppfödare och aktiverar den på rätt sätt, dvs, hjärngympa + motion så får man en riktigt fin hund! :)