PRISFÖRSLAG SNÄLLA NI
Tjena alla ni! Nu är det så här att min son som är 13 år, föreslog att han ville pröva på att rasta hundar här i området . Han är duktig med djur överlag och väldigt seriös när det gäller detta. Och varför inte då låta folk betala en slant samtidigt som han gör nåt han verkligen tycker om!? Jag tyckte det lät som en bra ide' men har ingen aning om vad som är ett rimligt pris för t.e.x 30 minuters promenad? Vad tycker ni är lagom och vad hade ni kunnat tänka er betala ? Förslag nån snälla.
... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.
Jag skulle väl inte betala några större summor. Kanske en 20-30 kr för en halvtimma.
Men måste säga att det var ett trevligt initiativ av din son.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ja jag tycker också det. 🙂 20-30 kronor tänker väl lite jag och han också men tror du inte att du kunnat betala mer om du verkligen är i behov av det? Eller är jag ute och cyklar haha? För han brukar verkligen allvar när det gäller och har stor hundvana. Så ev kunder kommer ju att märka det. Och han kan nog tänka sig att gå lite längre och krävande rundor än så om det behovet fanns. Men Tack tack för responsen hälsar min son, som bara väntar på att skriva sina lappar. Litar på er faktiskt🙂
... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.
#2 Alltså, man betalar en dagmatte runt 70-100 kr för en hel arbetsdag, så nej, jag skulle nog inte kunna tänka mig mer.
Om han däremot tillför tjänsten mervärde som att jogga, cykla eller lydnadsträna hunden som hamnar det ju i ett annat perspektiv.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
# 3 Det har du såklart rätt i. 🙂
Kan han inte få en egen hund? Jag lovar han hade blivit överlycklig, finns inget bättre än att se ett barn lycklig! 😎
#5 ja för det är ju bara att skaffa hund och lämna ansvaret på barnet?
Det är dyrt att ha hund, det är dyrt att köpa hund, sen måste man lösa det så hunden inte är ensam för länge om båda föräldrarna jobbar = hunddagis dyrt. Det är MYCKET man ska tänka på innan man skaffar hund.
Det är inte bara att "skaffa hund" för att göra barnen glada, herre gud -_-'
Håller med #6 Till TS, jag skulle inte våga att en 13 åring gick ut med min hund faktiskt.. Om det kommer en lös hund hur ska han agera? Nä skulle inte våga.. Men finnsnju folk som vågar och jag tycker 20-30kr låter som ett rimligt pris!
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Inte mer än 20kr om någon vågar lämna över ansvaret.
#5 Det är kanske lite skillnad på att KÖPA och på att RASTA?
En hundrastare här i Göteborg där jag bor tar 2300 kr per månad för 30 min rastning.
Jag hade betalat 50 kr per gång till en ansvarsfull 13-åring som jag litade på. Om det sedan är ok att ge ett sådant ansvar till en 13-åring är jag inte helt säker på…
Är det så att han kan hundar och kan hjälpa folk med ta ut hundarna när man jobbar så 30 kr har man dagligen hjälp så kan man säga ca 150 kr för 5 dagar vissa dagar kan vara lite mer rastning pga vädret.
Han är faktiskt duktig och ansvarsfull. Vi har tänkt att han ska hålla sig till detta området, där han känner till de olika hundarna. Har en del bråkstakar här och de flesta känner till varandra (vilka hundar som går med vilka o.s.v) Eftersom han hänger på mig på våra rundor, är han väl införstådd med vikten av att bruka allvar, alltid. Vi tackar för all feedback. priset får landa nånstans på 20-30 kr.