klumpar pa huvudet...?
Hej,
Har pa dom senaste dagarna markt att varan hund Ace har borjat fa klumpar pa huvet, 3 stycken har vi sett. Sma, harda och runda. Undrar vad den kan vara? Han ar helt normal annars och vi har inte markt att nagot annat ar fel och vi har inte andrat ngt…har satt en bild men det svart att se riktigt. Ska vi ringa vet?
Ni kan ju alltid ringa ock rådfråga, det skulle jag göra. Verkar ju lite skumt! Hoppas det inte är något allvarligt :)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Myggbett?
Vi har inga myggor just nu… vinter i Australien.
Inga andra bitande djur? Vägglöss, flugor?
Tänkte på fästingar då min hund får något liknande när fästingarna har släpp men det kan det ju inte va, var ju rätt många också!
#5 Hmm jo det kan det vara men har inte sett några. Hittade en till bakom hans öra just nu också och vi har varit med honom hela dan utan har sett myggor eller annat. #6 Det tror jag inte har inte hittat några. Är lite orolig för det kommer mer nu :/ hjälper inte att han kliar/slickar dom.
#7 Svårt att gissa vad det kan vara. Eftersom det kommer fler och dom skapar obehag så borde ni kolla upp det.
Fettknöl?
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Tycker ni ska ringa vet och fråga på telefon vad det är för något.
#9 Trodde bara aldre hundar fick dom? Han ar 3… och det kanns inte som det finns ngt dar inne. Min mammas hund har en fett knol och den ser inte ut som dom har, men kan dom vara olika storlekar?
#10 Vi har redan ringt, vet vill inte saga ngt pa telefonen. Dom sager ta hunden hit sa vi kan kolla. Tror att det ar manga idioter som ringer sa dom vill inte ge rad over telefon.
Ser inte ut som fettknölar jag har sett.
Åk till vdterinär. Fettknölar växer inte fram så plötsligt.