Min hund inte lika glad att se mig?
jag har en lite… ja, konstig fundering. Min hund är väldigt social av sig. Hon är alltid glad att träffa nya människor. Hundvakterna och dagmatte likaså. Det ska pussas hysteriskt på dem. Men när jag hämtar henne så är hon inte alls lika hysteriskt glad. viftar på svansen men och så men inte alls på samma sätt.
Är kanske fånig och knske vill ha nån fånig bekräftelse. Men känns ibland som om hon inte uppskattar mig lika mycket. Eller är det för att hon är så van med mig. liksom vet att jag alltid är där?
hon kan hålla ganska bra koll på mig annars, vart jag går och så.
Så kan min lilla kille också vara ibland. Speciellt när jag hämtar honom på dagis, då har han ibland ingen lust att hänga med hem. Stannar hellre och leker med sina kompisar. Lagom kul ibland men well, han är unghund. Allt går i perioder. :)
Samma sak med min valp. Alla andra är såååå bäst och superroliga och intressanta, men så pussar och klappar de bara på henne. Jag sätter ju regler och annat tråkigt och hon måste dras med mig hela dagen :P Men jag försöker att få lite ryck jag med och vara superrolig. Då blir jag lite mer poppis :)
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Min är likadan, men jag vet att han hellre är med mig än någon annan ;) Det beror ju på lite hur man själv beter sig också när man t.ex. kommer hem till sin hund. För att underlätta ensamträningen har jag från början bara klappat lite på honom och sen sagt "nu är det bra" när jag kommer hem, och då är han nöjd. Folk som kommer på besök är bra mycket gladare ;) Då ska det hoppas och pussas som bara den.
jo jag har ju alltid hälsat lugnt på henne när jag hämtat hos dagmatte och när jag ensamtränat. men är lite annars också liksom, hon ger ofta andra pussar och liksom "fjäskar".det kan hon göra med mig vid vissa sällsynta tillfällen, men inte ofta. Försöker tänka att hon vet att hon inte behöver fjäska för mig..
#4 Det är likadant med "fjäskandet" här också. Min fjäskar för alla, mer eller mindre, utom mig. Det ser jag som du säger som att han vet att han inte behöver fjäska för mig och att han vet "var han har mig" :)