Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 2715 ggr
Turast
0

Julius k9 frågor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag ska köpa en Julius k9 idc powerharness till Jamie men vet inte riktigt vilken färg han ska få.. Har funderat på "aquamarine" och röd men tänkte kolla om någon här har nåt annan förslag :) Vart är de billigast att beställa ifrån? De finns inte på djuraffärerna här så måste beställa :p Bifogar en bild på Jamie så man kan försöka se vilken färg som passar..

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[..$Dog$..]
0
[..$Dog$..]
0

Är det den du menar?

OurOzzy
0

Tror också på röd :)

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Turast
0

#2 japp det var den jag menade :) På animal är det så dyrt dock.. 479 för en i hans storlek.. :/ har hört folk som fått tag på billigare

Turast
0

#5 det är dock fel modell, den modellen passar inte Jamie, har med bogremmen att göra :p den jag ska ha heter idc powerharness :)

[..$Dog$..]
0

kollade på pricerunner men hittar inte mycket billigare

[..$Dog$..]
0

Han har ju rätt stort bröstomfång

Turast
0

Ja han ska ha storlek 2 för han är 83 cm runt bröstet och kommer säker öka några cm till :p

OurOzzy
0

Blev faktiskt en beställning för mig med nu, men köpte på petsintown.se :) dom hade rabatt, iallafall på färgen aquamarine.

Turast
0

Åh, tror du den färgen passar Jamie? Tycker den är så fin och han har ett halsband med den färgen på fodret och hans regntäcke och vintertäcke är typ den färgen haha :P

edit: de hade den inte i hans storlek :( men det var rea på de röda också men tyckte ändå inte det blev så mycket billigare, kostade 445 nu :/ har sett folk som fått det billigare men vet inte vart de köpt dem!

peafie
0

#11 Tror mer på aquamarine än röd. Gillar inte röd till hundar/hästar som har rött i färgen (skulle aldrig ha röd utrustning på en fux, t. ex.). Dessutom vore det fränt till din hårfärg, om du fortfarande har kvar den. 😃

Bloggen     ○    Instagram

Turast
0

#12 jag gillar också den aquamarina mer! Men alla andra (irl) säger att han passar mycket bättre i rött! kanske ska köra på aquamarine ist haha jobbigt läge här
(och ja jag har kvar hårfärgen :D så det skulle ju matcha!)

om ni tycker någon annan färg passar så är det bara att säga vilken :D

peafie
0

#13 om du vill kan jag låna din bild och rita på en sele i vardera färg så får du se hur det ser ut? Jag har tråkigt på jobbet…

Turast
0

#14 det får du gärna göra :) tänkte på att göra det själv men mitt Photoshop har pajat :P

Hildgrim
0

Jag tror också på aquamarine, det är kontrastfärgen till din hund. :)

peafie
0

Av copyrightskäl är själva selen lite annorlunda men färgerna har jag tagit från foton så de ska vara rätt.

peafie
0

Röd.

Turast
0

#17 var klart mycket snyggare! :) tack så mycket! tror det blir den aquamarina :)

peafie
0

#19 Tycker jag också. Kör hårt!

OurOzzy
0

Hoppas du hittar den någonstans där rätt storlek finns, blir nog jättefint med den aquamarina :)

Turast
0

Ja! :D ska leta efter nån bra sida :) hittade en bra sida som säljer ut k9 skyltar som man sätter fast på sidan på selen! 2 kr/st för de små och 4kr/st för de stora :D

JasmiineN
0

Har också röda på Dolly, blir fint! :D

Sajtvärd på Collie

LillPom
0

Jag kan iaf rekomendera Aqumarin :) Har det på Inez! Vi köpte ifrån http://julius-k9.co.uk/ Och det gick jätte fort och man kan få tag i allt! :)

Turast
0

#24 ja det blir nog den! Han passar i blått/turkost :) åh ska kolla in den sidan :)

[..$Dog$..]
0

Aquamarine blir mycket bättre ju! när jag väl såg på #17 så kör på den! ;)

Haztparken
0

Hittade denna sidan: http://www.zooplus.se/shop/hund/hundkoppel_hundhalsband/julius_k9?gclid=CjwKEAjwjN2eBRDbyPWl0JLY5lYSJACPo0Ui9HiA1vr48P-hkmTzuTLus_hEn454TJWuao2ICPEK2RoCx9Dw_wcB

Om han ska ha 80något i bröstomfång så kostar en sådan 219:- + att i vänstra hörnet så står det att nya kunder får 5% rabatt! 👍

Haztparken
0

Missade att det var en powersele och inte sådan du ville ha :(

Turast
0

Viss var det synd :( fel modell lixom! Hittade den förut och ba JAA sen såg jag att det var fel :(

Lilllens
0

Skitsnygg i båda färgerna, men jag hade valt blått för att matcha håret!

Turast
0

#30 haha ja det får bli blå/turkos faktiskt! :)

russin
0

Har aldrig kollat närmare på dessa selar då jag föredrar Y-selar, men v ad är skillnaden mellan de olika modellerna ? Tycker alla Julius K9 selarna sett lika ut, men som sagt har inte kikat närmare 🙂

Turast
0

Bland annat så har bogremmen en liten annan konstruktion på den nya då den inte är 90 gradig(som på den gamla) utan sluttar lite neråt vilket är bättre för vissa hundar som annars kan få den för högt upp på halsen :)  Sen har den lite annan form, "plattan" är lite smalare där bogremmen börjar och det ska tydligen ge bättre rörelsefrihet och sen är det massor av smååååå skillnader.

jag vill ha den nya modellen för det där med bogremmen för min hund har knäpp kroppsform xD Jag ska även köpa till en "rem" som man fäster i bogremmen och bröstremmen så det blir en rem mellan frambenen (lite y-konstruktion) för jag vill att den ska sitta bättre :)

htt
0

Lite trådkapning här, ursäkta, men vad är grejen med Julius K9? :) Jämfört med tex en vanlig H-sele?

Turast
0

De är snygga ;) och jag gillar de breda banden och att det är ett handtag på ryggen! Man kan även köpa till klövjeväskor som man bara spänner fast på sidorna så slipper man ha en sele och en klövjeväska separat man kan bara sätta på dem när man känner för det :)
"skyltarna" man kan sätta på sidan är också en av mina favoritsaker med K9 , man kan ha "under träning" när man tex miljötränar och det finns hur många olika texter som helst att välja på hihi men det är ju mer en lite rolig sak ^^

Lilllens
1

#34 Måste det vara en grej..? Nä jag vill själv ha en sån för att de är snygga, någon annan "grej" är det inte :)