Behöver hjälp!:(
Visste inte att mina hundar skulle bli skälliga dem är inte skälliga på promenader eller i dem flesta sammanhang är dem ganska tysta men i lägenheten när det låter i trapphuset eller utanför och man har fönstret öppet börjar dem "skälla i kör" detta funkar inte, jag kan inte ha skällande hundar i hyreshuset jag har pratat med hyresvärden och hon berättade att jag inte heller får ensamhetsträna min 7 månadersvalp som jag försökt ensamhetsträna nu ett tag så detta blev väldigt jobbigt nu vet inte om jag ens kan lösa detta 😕
Snälla hjälp, hur får man hundarna att minska på sitt skällande? annars kanske dem inte ens kan bo kvar som "lägenhetshundar" 😕
Varför får du inte ensamhetsträna?
Undrar samma som 1. Vargör skulle du inte få träna din egen hund?
Det är för att han skäller extra mycket under en stund när man ensamhetstränar tycker själv att det är tråkigt man borde ju få ensamhetsträna sin hund så den inte gnäller/skäller när man till exempel ska dra och handla… men hyresvärden sa att man inte fick det i detta hus 😕
Du kanske får backa lite i ensamhetsträningen om han skäller
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
När man ska lära en hund något (tex att vara ensam hemma) så tränar hunden på det den gör, skäller den då när den är ensam hemma så är det det den tränar på. Backa i träningen och lämna den bara i så korta stunder att den inte hinner börja skälla.
Sen kan du även läsa lite om tex skvallerträning och använda dig av det när hundarna hör något ljud så de lär sig att komma till dig istället för att skälla.
Mvh Linn
Jag får inte ensamhetsträna enligt hyresvärden, alltså inte alls.
min ena hund klarar de galant o vara ensam hemma men hon e också helt vuxen o har haft henne sen hon blev leveransklar.
Har du någon länk om skvallerträning?
Men om du börjar om från början och låter hunden klara att va ensam i 20 sekunder, eller så kort tid att den inte börjar skälla så att den lyckas! Du måste ju få träna hunden…
Jag har gjort så turast jag vet hur man ensamhetstränar. Och absolut så kan jag försöka med det igen…
Finns det fler tips om mindre skällande eller är det bara att "acceptera?"
Avbryt smällandet varje gång och visa att det inte är ok, belöna när de tystnar
Ok tack för tipsen, hoppas verkligen det blir bättre.
För min hund funkar det bättre att avleda när hon skäller. Tex att kasta ut en näve godis på golvet eller få henne att göra något annat. Min hund skäller bara mer om jag skäller på henne eller om folk (jag skriver folk för att det är så många i min släkt som inte tycker att hundar ska skälla när någon går in genom dörren) skriker åt henne att vara tyst (min hund vet inte vad "tyst" betyder).
Jag har även läst att man kan lära in "skall" och sedan "tyst" och på det sättet lära hunden vad "tyst" betyder men jag har aldrig provat det själv så jag vet inte hur bra det funkar.
Mvh Linn
Superlimm, tack för ett bra tips
Mina hund älskar Godis/Mat.. Jag ska absolut distraheera med godis dem kommer välja det framför att "skälla på dörren"
Har lärt min ena hund skall och tyst men hon verkar ignorera kommandot "i stundens hetta"