Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 3818 ggr
zickan
0

Insektsmedel, radar

Brukaren jag jobbar hos har en fobie mot spindlar. Gått halva sommaren utan att denne sprayat radar. Men nu är det igång :-(. 

Finns en balkong som mina hundar brukar gå ut och ligga på. Brukaren kräver att man sprayar runt hela dörrkarmen, även på golvet. Och detta måste man göra morgon och kväll. 

Blir riktigt kladdigt och vidrigt runt karmen. Stinker apa inne. Jag stänger till det rummet under nån timme efter jag sprayat. 

Nu har jag även förbudit att hundarna ens får gå ut på balkongen. Är nojjig att radarn skall fastna i tassar/päls. Ena hunden har lite utslag mellan trampdynorna och ibland är blåsorna öppna. Hon slickar även på tassarna.

Hur farligt är radar för hundar? Fortsätta förbjuda att de får går i närheten av delen som är spruten med radar?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Praefatio
1

Radar är rent gift, hundar ska absolut inte vara inne i ett rum som blivit sprayat utan att vädras noga efteråt (minst 20 min), inte människor heller.

TjockaBerta
0

Låter helt sjukt att du måste jobba i en sån miljö. Det kan inte vara rätt.

>>>Malum domesticum<<<

zickan
0

#2 nej det är en daglig kamp. Brukaren anser att detta är dennes hem, denne bestämmer om allt och för envis att ta hänsyn till att det även är en arbetsplats. Men så är det många håll som personligassistent.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.