Ingen Töntbull.
Nu har jag knappt sett Alfons på två veckor. Han är på landet med husse. Oj oj, vad tomt här är.
Men vad skönt för honom att vara på landet. Titta på fåglar och fjärilar och jaga andra flygfän. Skälla på folk som går för närma huset. Visa att man är en stor o tuff Töntbull och skälla på korna om de går för närma staketet. Jättekul för de rusar iväg allihop. Gräva ner ben och leksaker. Bita sönder saker han "fyndar" i garaget. Så skulle han få ha det jämnt.
Å ännu har han klarat sig från grodorna!
så skönt för honom o va där nu o njuta av dom sista sol dagarna, nu e ju snart snön här…
….så sa den sanne pessimisten! Hörrududu lill-Kerstin det är ju nästan sommarväder!
jag längtar till snööööööööööööööööööööö
Nej det gör du inte alls! lyssna nu på tant Kerstin. Ingen snö än *mässar*
jo lyssna nu på Lillkerstin, Malin demonstrerar Malin har fått nog, Malin vill ha snö här i sin egen skog, mauuuuuuu mauuuuuu
Knäppis-Malin. Nä nu ska jag lägga mig, jag är tröttare än det tröttaste. Så nu får du sluta sjunga!
nee jag gillar att sjunga för dig.. vill du höra en godnatt saga?? =D
#5 Fin sång, den passar in på mig me ;)
SNÖSNÖSNÖSNÖSNÖSNÖSNÖSNÖSNÖÖ!!!
Sommar, sommar, sommar det är dans i folkets park *sjunger*
Jag hatar snöööööö, ni kan ta er j….la snö och stoppa upp den där solen aldrig skiner 
Keeeertsiiiiiin ska du lägga dig nuuuuu? Usch så trist, jag hoppas du är ledig i helgen =)
Det är ju tur att Alfons får ha en riktig långsemester ute på lantstället med sina flygfän och utan grodskrällen….synd bara att det är utan sin snälla matte =))
Usch, somnade som en stock i går. Var totalt slut.
Men inte 17 tänker jag gå upp nu. Är ledig i dag och behöver min skönhetssömn.
Ikväll ska vi tjejer på jobbet spela fobollsgolf. Jag ser redan det kaotiska framför mig. Fotbollen kommer att flyga iväg och jag gör en volt i leran, medans mina kära arbetskamrater tjuter av skratt.
Efter det lerbadet så får jag inte komma in på kurorten och äta våran mat. Inte heller är det någon som vill ha leriga mig i bilen, så jag kommer nog inte hem i kväll.

KErstin…PSST….
låna ett par galonbyxor av nån fiskare eller nått liknande som du ka h utanpå! Även gummstövlar!
Vi vill görna se KORT från denna intresanta fotbollsgolf….
(Speciellt när Kerstin tar sitt årliga gytjebad)

#10 Har du datorn i sängen numera?
haha kerstin d kommer gå sååå bra me golfen.. men du kan ju alltid springa runt naken så kan du ta på dig rena o torra kläder ifall du skulle råka göra en volt =D
Vad tror ni om silvertejp?

kerstin…
silvetejp, på dig?!?…tillåt mig små le….det hjälper inte!! *flinar ironiskt* 
jag o nakenjanne!

hahahahahaha

Men Kerstn, om nakenjanne använder silvertejp, vad vet du om det????

tyst……………..
Det är faktist han som Lotta har i förrådet. Jag tror att hon övar gipsning på honom. Så vet jag att hon volangsuger honom med silvertejp. Schhhhhhh….
NAKEN JANNE…. neee fyyy bubblan vilken skräcksyn jag fick nu… ush ush ush… =P
Åhhh herregud har det blitt så galet med synen, ruggans han som ser så jäklig ut…och ska jag gipsa den då lär jag nog få leta länga.
*Morr* Där tog silvertejpen slut, lär kuta upp på Ica och köpa nytt…när var det du ville att jag skulle vara klar med honom 
Kan du skicka honom i morgon? Gubben kommer på måndag.

"KOMMER" gubben på måndag…men kerstindå…hihihi….
om han "kommer" på måndag, behöver du nån annan då?? hihihi
(uff tina, detta var höjden av billig fantasi)
Jag ska rappa mig har precis kommit hem från Ica men jösses vilken osammarbetsvillig fuling, vad ska du med den till?
*ASG* Tina sinade humorn eller?

Lotta….
aaa….typ…
…..men säjj inte det högt bara! 
# 24 Jag vill också kunna operera och jag tänkte att jag kunde öva på honom!
Men jag fick manligt besök ändå.
ALFONS TÖNTBULL!!!!!!
Han fick roa sig att leta reda på mig.
Men vad hemsk, i hallen har jag ställt ett mindre skåp. Hu, sa Alfons! Vad är det för okänt livsfarligt som står där? Hur kommer man förbi?
Denne goe Töntbull, skillnad på vår gamle labbe "Bosse" som plöjde sig fram. Där var det inga bekymmer om så stolar ramlade, gardiner ramlade ner. Bara han kom fram.
Tänk att två hundar kan vara så totalt olika.

Kerstin…går baraa nostippen förbi, så kommer hela hunden föbi!! =))
sedan skit sak samma om det blir om möblering i hemmet! 
Hahahaha ja se den där Alfon han förvånar mig inte längre, han gör verkligen skäl för sitt smeknamn Töntbull *fniss*