Blod i avföring
Hej!
Min 4 åriga Japanska spets hane har på senare dar börjat få blod i sin avföring. Han är hur pigg som helst och har inga problem med sin aptit & vikt… Vi har fått speciellt tarmfoder, men det hjälper inte. Har bokat tid hos veterinären, men är det någon som har varit med om detta problem eller har någon aning om vad det kan vara?
Tacksam för svar!!
Det kan vara analsprickor eller analsäcksinflammation, så det behöver inte vara något allvarligt. 🙂
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Hur ofta är det blod i? Ser ut som färskt blod eller mörkare?
Mörkare :/
Är blodet mörkt har jag för mig att det kommer längre upp mot typ magen.. Då är det viktigt att ta sig till vet. men du sa att ni hade bokat tid där. När ska ni dit?
Hur äter hunden sin mat? Är det magont o strul med den biten brukar dom vara lite svåra med äta. Hur ser bajset ut annars hårt/mjukt? Är det lite blod eller mycket, är det inbakat i "bajsen" eller ligger det som utan på?
Har du inte varit hos en veterinär än? Det är väl bara att rådgöra med dem och komma in så de får undersöka hunden. Tycker jag. :)