Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1083 ggr
[MikaelaR]
0

tips(smuts)

Mina hundar drar in en del smuts när dem vart ute även om dem inte ser smutsiga ut hur gör ni för att undvika det, finns det något man kan köpa eller torkar ni bara av tassarna? jag måste börja förebygga detta för de blir så smutsigt annars 😐

Ison
0

Är nog bara att gilla läget, min korthåriga hund drar in smågrus till tusen. Bara torka tassar/mage och dammsuga ofta;)

[MikaelaR]
0

Fast klart man kan förebygga om hundarna tillexempel har smutsiga tassar och man torkar av dem innan dem går in, idag hade dem gått i jord och jag tänkte inte på det så släppte in dem och det blev fläckar på mina nytvättade lakan 

Men ja, torka tassar mage och dammsuga, någon annan som har problem med päls överallt? mina hundar är små och fäller mycket ibland…

-Aida-
0

Jag undviker de inte, är han blöt under tassarna så torkar jag och all annan päls med, annars dammsuger jag ofta.

herdehund
0

Vi har en hallmatta, en sån där som drar åt sig smuts och grus, märks när man tvättar den vad effektiv den är kostar inte många kronor på IKEA

[tk1971]
0

När vi kommer till ytterdörren tar jag ner hennes handduk, säger "torka" och så torkar jag tassarna. Och under magen. Jag tror hon gillar när jag är inne bland tårna och torkar för hon är så duktig och står helt still 🙂

Hildgrim
0

Tvättar alltid tassarna i dushen även efter en supersnabb kvällskiss. :)

Ison
1

Jag förstår inte hur du menar? Typ med hundskor och klä på hunden upp över öronen? Klart du kan göra de om du tycker det känns bra. Enligt mig är en skitig hund en lycklig hund, antingen får man kasta in dom i duschen. Torka av om det är mindre smuts som på tassar. Städa ofta, och kan man inte hantera hår och smuts som automatiskt följer med hunden så kan man köpa en hamster:)

Moag
0

Om det regnar så hundarna blir väldigt skitiga, brukar jag duscha av tassarna. Annars blir det att städa ofta, jag är lite lat för att  torka tassar efter varje promenad. Men nu på sommaren (när det är fint väder) brukar dom inte bli så smutsiga.

[MikaelaR]
0

Ison Asså va? 😮jag har aldrig skrivit att jag ska ha hundskor? jag använder inte ett endaste hundplagg till mina hundar och jag är inte intresserad av det heller! jag undrade hur folk gjorde så det inte drogs in lika mycket smuts vilket det inte behöver göra lika mycket om man bara torkar av tassarna lite snabbt med en handduk när dem varit ute på rastning/promenad vilket jag börjat med nu, och ja jag hanterar hår och smuts MEN man kan fortfarande förebygga att det blir jättesmutsigt snabbt så man slipper tvätta/städa varje dag… 😉