Utslagen igen
Hejsan..
jag skrev ju om några utslag ecko hade förut.. dom försvann därefter och de verkade bra. Sen när sara (eros) skrev om hennes vovve och hans utslag så såg jag att de faktist kommit tillbaka på ecko. De kommer och går hela tiden..
Här är en bild på det från i förrgår*
Men idag är de fint igen? alltså de är fortfarnade som små finnar men han är inte röd eller nått..men så kommer de säkert igen osv.
Han har jätte fin päls nu.. den är glansig och han tappar inte övernaturligt mycket. han kliar sig inte och de verkar inte göra ont heller..vad tror ni?
Jag tror de ärallergi.. men mot vadå!!!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Påminner om min kisses utslag när han åt fisk… han är fiskallergiker fick vi konstaterat! ;) Vad äter din hund för mat? Kan det va sköljmedel/tvättmedel? Tänk igenom vad som verkar möjligast att det kommer ifrån… Sitter utslagen bara där eller finns det på andra ställen på kroppen?
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
hmm först va jag tvungen o fundera vart du tagit kortet nånstans haha men sen såg jag, ser ju knepigt ut, allergi kan d ju mycke väl vara, då ska man bara komma på mot vad..
Hej! Har haft jätte problem med både utslag o håravfall med både mina hundar o katter. Har provat olika foder o äntligen hittat ett som hjälper!!! JAMES WELLBELOVED..dyrt men såå braa!! Efter ca: 2 veckor så försvann exemet o klådan hos hundarna, efter ca: 3 veckor så slutade både hundarna o katterna att fälla päls.
Så jag tror att ett bra foder är A-O.
jag vet att en del hundar har fått utslag av starka medel man kanske använder då man torkar golven, och som någon sade tvättmedel och liknanade, jag använder alltid vanlig grösåpa till golven ;-).
Men malin!! bara för att han inte har några kulor ser du väl iaf snoppen!:P
Jaa de kan ju vara allergi.. men vad! Kan vara allt från tvättmedlet till fodret till gräs!
Har precis bytt foder, men han var såhär redan innan..fodret jag har nu är utan kemikalier och ska vara bra för hundar med problem!
Som sagt så fäller han inte mycket.. han har jätte fin päls och han kliar sig inte.. han bryr sig inte alls om de helt enkelt. Brukar bara tvätta sig lite omsorgsfullt ibland där.. men de gör ju varenda hund.
Malin är knäpp!
Det ser verkligen ut som allergiutslag…har du kollat på hans framben. Min schäfer hade allergi och hon såg ut så men hon hade på frambenen också och det var tydligen väldigt vanligt att det satte sig där också. Kolla igenom honom ordentligt överallt.
haha ja men jag såg ju sen n'är jag såg snoppen vart d va, undra först va d va för nått långt smalt i mitten men kom ju på d sen =D
jag kollade nu.. och han har nått litet märke i armhållerna me..
kan tillägga också att jag nu sett att han även är lite svart i ena örat.. så han har nog öronskabb där..kan de vara de som ger utslag??
malin, malin *asg*
luktar örat illa? inte alldeles säkert att han har öronskabb bara för han e lite svart, bäst e väl o göra rent öronen o se om d snabbt kommer tillbax igen??
haha Kerstin du e me knasig ibland =D
Du kan se om det svarta ligger som ansamlingar också brukar det lägga sig i groparna i örat om det är öronskabb….det brukar inte sätta sig uppe på själva öronflapparna ;)
Neeh jag är rätt säker på att de är öronskabb.. har sett de ofta hos våra katter.. de är svart och sitter i gropparna jaa.. och de kommer tillbaka hela tiden. Han går och skakar med huvudet för att de kliar.
men som sagt, kan de ge utslag?
Jag har inte hört talas om det iaf, tror inte att det brukar ge utslag på resten av kroppen jag har sett katter som varit full i skabb i öronen men inte haft ett utslag på hela kroppen…

Jag använder exner öronrens, och det tar bort skabb oxå. Naturmedel som är snällt mot örat, men dödar ohyror!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
okej..ska kolla upp de där
Ska tala om efter att jag varit till vetten. Har inte blivit än pga av att han har dåligt med tider och jag inte anser detta som direkt akut
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
jaa gör det:) jag känner inte så heller.. eftersom han ine bryr sig alls om de..och de försvinner ibland helt.. han har heller inte ont av de.
Japp :) Ska även se om de blivit någon förändring nu när det varit kallt ute ett tag.
här har de vart varmt i två dagar..
Ja det har ju varit varmare nu, men jag jämförde lite mot sommaren ;) Är ju bara varmt på dagarna när solen är framme nu, tyvärr :(

Sådär ser Mowitz ut på magen och insidan av låren när det är riktigt varmt eller fuktigt.
Som någon annan sa, skulle det vara allergiutslag (om de inte försvinner när det blir svalare ute), så prova James Wellbeloved, ett superfoder. fish & rice är favoriten här hemma. :)