Bila i Sverige med hunden
Hej!
Jag och min pojkvän funderar på att bila i Sverige nu i sommar och ta med oss vår 6 månaders lapphundstik. Vi bor i Piteå (Norrbotten) och hade tänkt åka till Göteborg, mot Stockholm och sedan hem igen. På denna väg, har ni några tips på vad vi kan göra (med hund) och kan ni rekommendera några boenden där hund är välkommen? Vi skulle nämligen vilja ha med henne på vår resa.
Undrar även om ni vet om/var det finns möjlighet till hundpassning över dagen om man vill gå på Liseberg t.ex. och andra ställen där hunden inte är välkommen in?
Jag vet att Ullared har ett hunddagis åt deras kunder. Har inte använt det själv, men gillade konceptet. http://www.ullaredshunddagis.se/
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Vi bodde på ett vandrarhem inne i Borlänge förra året, där hund var välkommen. Kommer inte ihåg vad det heter, men det var hyfsat centralt.
Om ni kommer åt ölands- hållet finns det en camping som heter Eriksöre, där hund inte bara är välkommen, utan jag tror de har aktiviteter och sånt med.
Vi bodde nyss på Scandic (?) i Göteborg, och där fanns det då många hundar, och framför hissarna på varje våning var det bara en liten uppmaning om att säga till de i receptionen om man hade djur med sig, ingenting mer än så :)
Beroende på när ni är i göteborg kan jag passa henne :) Flyttar 15 augusti så innan det isåfall.
-
På booking.com kan man söka alla former av boenden och kryssa i att visa där husdjur är välkomna. Folk har även oftast recenserat där. Jag är inte jätte kunnig på ställen norr om Uppsala, men nyligen bodde i alla fall jag och min 6 mån hane i en stuga på en camping som hade massa hundaktiviteter i veckorna! Typiskt nog var jag bara där över helgen, men det kanske finns fler som har så? :) Detta var Södra Näs camping i Varberg.
Stugorna i Lisebergsbyn får hundar bo. =)
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus