Älska Compeed!
Inte nog med att Compeed skavsårsplåster är bra mot skavsår och spruckna hälar - dom är super mot trasig hundöron!
Min lille kille har råkat slå sönder en skorpa på örat när han ruskade på huvudet (och spraymålade väggarna med blod…) och då fick jag tipset av min veterinär att ta Compeed. Plåstren sitter som berget och låter såret läka utan irritation utifrån.
Då det sitter som det gör så ska man vänta tills plåstret ramlar av av sig självt, på den tiden hinner det läka fint ^^
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Gud så smart! Det måste jag komma ihåg ifall något händer min lilla tjej :)
#1 Ja visst var det smart!
Man ska placera 1 plåster på var sida om örat, så en liten bit sticker ut från örat och man kan klistra ihop ändarna =)
Viktigt är bara att såret är rent och inte infekterat!
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Smart! Måste nog köpa hem ett nytt paket, man vet ju aldrig när man behöver!
https://www.instagram.com/aros_yoda/
Haha, mycket otippat men smart!
Vad smart. :P Ska testa det nästa gång örat går upp.
Gud sa smart!
Lar funka toppen for de med nakenhundar med skavsar! ☝️
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#7 Naaw lilla Rose 🌺
Sa otroligt smart. Krya pa dig Rose! 🌺
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Hur har det gått? Är såret läkt? Jag tabbade mig och satte på fel öra så nu har hon haft på rätt i sex dagar. Vet inte när man kan ta blort det? Jag vet att du skrev tills det låssnar av sig självt men jag har fått tejpa fast extra. :)
#10 Det har gått bra - plåstren ramlade av igår ^^
Så nu ser han ut att ha skabb tills pälsen växer ut igen hahaha
Det tog ca 3 veckor innan de ramlade av efter att jag satt fast dem =)
fick byta plåster 1 gång d de första inte fäste ordentligt