Sele bra sele
Jag har använt halsband till mina hundar från dag 1, tills jag prövade sele det ändrade allt för min hund som drog väldigt mycket i kopplet hon drar inte alls i kopplet längre, jag prövade sätta på henne halsband igen för att testa och hon började dra direkt och flåsa, så jag föredrar sele men den selen jag har nu är inte så bra tyvärr och har skaffat en till hund så skulle behöva köpa 2 bra selar som är lätta att sätta på och inte skaver på hunden har två jack rusell terriers, vet ni några bra selar för ett ok pris? kan alltså inte vara för dyrt! tack för svar ☀️
Skulle rekommendera att beställa måttbeställda selar efter hundarna. De kostar lite mer än andra billiga selar - men med tanke på att du kanske bara behöver köpa 1 eller 2 selar under hundens livstid så kan det vara värt dom kronorna ^^
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Jag ska nog inte beställa, men kan beställa från internet om det är något bra och att jag är säker på storleken men tänkte främst på att köpa i djuraffär var köper man måttbeställda selar föressten?
#2 online - finns många som syr måttbeställda selar.
Nu kan jag inte komma på någon på rak arm - men googla måttbeställa sele hund så borde du få upp några!
Personligen tycker jag att man kan kosta på sig en dyrare sele av bra kvalité som håller, blir dyrare att köpa flera ''halvbra'' ^^
Men det är jag det hehe
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Jag har hurttas Y-sele till min hund och jag tycker de är riktigt bra, passar även på Norrbottenspetsen. Du kan åka till en djuraffär och pröva, beroende på hur hundens kroppsbyggnad så passar olika selar så det är bäst att pröva innan du köper dock har jag uppfattat som att y-selar generellt brukar funka bra…
Hurttas selar finns i många olika färger också om det har någon roll, finns även i två kollektioner "outdoor" med många färger (bla björk, hallon, svart och blå) och "lifeguard" som har extra reflexer och neonfärgat tyg i orange, gult eller rosa
Jag använder också hurttas Y-sele och gillar den mycket! :)
Mvh Linn