Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1332 ggr
[MikaelaR]
0

Hälsa på vargar

w

Gronstedt
0

Jag hade velat göra det, men det blev inte av innan olyckan med skötaren hände. Det är tråkigt att det inte är möjligt längre. Några filmer har jag inte sett, så jag vet inte hur stressande det var för vargarna.

Zakaraa
3

Jag har faktiskt hälsat på två flockar när jag pluggade. Träffade "Varg" och "Narnia", i Narnia så såg jag att vissa blev stressade så där gillade jag själv inte situationen men de blev troligtvis stressade pga att det sköts någonstans som skapade oro. Det märktes på vargarna väldigt rejält att de inte var till freds och de ignorerade oss fullt ut. De kom fram, hälsade och gick iväg och ignorerade gruppen.

Varg däremot verkade stortrivas i rampljuset. Alfahanen var framme med mig nästan hela tiden och hela flocken var avslappnad. De ranglåda vargarna höll sig i bakgrunden och de dominanta var framme och hälsade på folk och jag blev rejält sönderpussad av alfahanen.

Det märktes stor skillnad på flockarna och jag kände mig inte bekväm med Narnia-flocken, det är relativt enkelt att läsa kroppsspråket, men det avslutades snabbt eftersom det var märkbart att det inte var rätt så vi besökare tilläts inte vara inne hos flocken pga att det var stressigt för vargarna.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[MikaelaR]
0

w

Zakaraa
1

Jag skulle gissa på att det handlar lite om avel också, vargarna i hängen avlas troligtvis för att få fram de undergivna mer tolleranta djuren. Det är stor skillnad på kattdjur och hunddjur, hunddjur över lag är enklare att hantera eftersom de är just flockdjur.

Innan man släpptes in i hänget så fick man mycket "gör inte så"-saker. Man fick inte ha lösthängande kläderplagg osv. Så man blir varnad redan innan man släpps in och man får valet att inte gå in om man inte vill/kan fylla kraven.
Kamerorna fick man exempelvis hålla innanför kläderna ett bra tag innan man kunde plocka ut dem för att vargarna inte ska vilja sno dem. Tar vargen kameran så är det bara att släppa och inse att man precis förlorade en kamera, haha.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Carro107
0

Nej. Ser inte alls syftet. Har inget behov av att klappa tigrar,lejon eller några andra vilda djur heller

http://carro107.blogspot.se/