Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 936 ggr
neapeaw
0

Fästinghalsband fråga?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som provat detta? Tycker ni de isf funkar bra?

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
neapeaw
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

:)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
[MikaelaR]
0

undrar också

wingren
1

Vet inte om det gäller just detta då jag inte kan se vad det står på förpackningen men när det gäller halsband som har fästingmedel i sig och som det står att man måste tvätta händerna efter men rört hunden inser tyvärr inte de flesta att dem är farliga. Jobbade på hunddagis tidigare och där fick hundarna absolut inte ha på sig såna. Hon som ägde det hade märkt att vissa hundar hade blivit sega/konstiga av dem, två stycken hade blivit knäppa i huvudet och en av dem blev till och med tvungen att avlivas. Vilket hon tror beror pga halsbandet. Känns som det varit något mer men minns inte just nu så inget jag kan säga. Jag har inget bevis på att det är så, men hon har haft hand om hundar och otroligt många individer undert lång tid så åtminstone jag litar på henne. Nu när hon "bannat" halsbanden har det inte hänt något på snart 4 år :)

Om man tänker efter så borde folk förstå att om du måste tvätta händerna efter att ha klappat din hund (vilket många struntar i att göra), så inser de inte vad det borde göra med hunden, att ha sånt medel på sig HELA tiden. Och om de halsbanden varit så ofarliga borde de ha kommit till människor också. Men icke, dem är för giftiga och de gör större kontroller på "människo-medecin/medel".

Säger det igen, kan inte se om detta även gäller på detta halsbandet så missförstå mig inte :) Vill bara att folk ska veta, skär i hjärtat när jag vet att folk har ohälsosamma halsband på sina hundar och troligast inte vet om att det kan leda till personlighetsförändringar och aggresivitet. Jag plockar iaf hellre en fästing då och då istället för att ha något jag inte är 100% säker på att det inte är skadligt. Hoppas ni hittar något som fungerar för er :)

peafie
3

Halsbandet på bilden är ett giftfritt alternativ, så du behöver inte oroa dig. Däremot tror jag, tvärtemot vad du säger, att de flesta som använder fästinghalsband är väl medvetna om riskerna med dem MEN även om riskerna som fästingburna sjukdomar för med sig. Bor man i ett fästingtätt område och plockar 20 krypande fästingar per dag finns det risk att man missar någon, hur noga man än är. Familjens tre hundar har tre olika (gift-)skydd pga de har visat reaktioner, så man får helt enkelt vara uppmärksam och ta av halsbandet om hunden får reaktioner.

OnT igen då: jag har inte provat halsbandet men jag har i allmänhet mycket lite tilltro till giftfria fästingskydd.

Bloggen     ○    Instagram

vallhund
3

Medel som inte har biverkningar har som regel ingen verkan heller = bortkastade pengar mer eller mindre förutom placeboeffekten då.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

nlinds
0

Har ni provat extra tillskott av B-vitamin ? Ger mina hundar flytande Fyra Ess B-vitamin och chihuahuan har inte haft en enda, schäfern har haft en som suttit fast, även om det är sjuukt mycket fästingar ! Rekommenderar det verkligen :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Fridaaaa
0

Testat det halsbandet, fungerade sådär.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.