Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 757 ggr
[Quellii]
0

Normalt?

Nalle har varit jättekonstig senaste veckan/10 dagarna, han ligger inne och gnäller, ibland kan han yla, men när han kommer ut slutar han.. Dessutom är han som besatt i att slicka i andra hundars
kiss -.-' Inne tar det ett tag innan han slutar gnälla efter att man sagt till honom.

Funderar på om det är "hormoner" som spökar, att han helt enkelt vill ut till tikarna.. :P

Vet inte om detta spelar någon roll, men grannen har 2 schäfrar, vet inte könet på dom, men dom sitter också och ylar/gnäller i hundgården, vilket dom inte brukade göra förut :P

Vad tror ni om detta?

Zebben
0

Låter som om det är en löptik i närheten. Då beter sig hanhundarna precis så där.

kerstinjoh
0

Du har som Zebben skriver; en löptik i närheten.

[Quellii]
0

Joo det är det nog då :P Vi har hundar i nästan varenda hus här :P Och det är mååånga tikar xD

lena1
0

det låter som löptik, gör ingen affär av det och låt honom inte nosa för länge på fläckarna han fastnar vid, se till att lura med honom med gotta eller annat…så du blir intressantare än lukten,det är bra att börja med det redan nu så du inte får problem med rymmar fasoner sedan,inomhus om han är jobbig så säger du åt honom att gå och lägga sig, eller ge en aktivitets boll så han "glömmer" för ett tag.

Så har jag gjort med alla mina hanar från början,och det gör att jag kan ha dom lösa trots löptik och dom lyssnar ändå ;-)

Faxlin
0

Jag håller helt med lena1 här. Se till att han inte får tillfälle att lukta och slicka en massa på stället, det triggar dem bara mer.
Sedan inne får man strunta i dem.
Under dessa perioder kan man testa att köra lite mer huvudträning, det gör dem trötta. Vissa klarar dock inte av att tänka på annat än sex. Men om man börjar i tid brukar man kunna förhindra det värsta.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Quellii]
0

#4 Tack för tipset! :D Ska prova :)

lena1
0

man kan ju också gömma gotta inomhus under mattor och lite överallt, och sedan låta honom söka efter det, också ett sätt att få dem att glömma :-).