Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1717 ggr
[MikaelaR]
0

torrfoder..

Hej, jag undrar hur ni tycker detta foder ser ut?(yarrah) kolla innehållsförteckning här: http://animail.se/yarrah-dog-organic-chicken-fish-adult-grain-free-10-kg.html

Sen vilket fodermärke tycker ni är bäst av dessa märken; Orijen eller acana?

Hittade också detta våtfoder av ziwi peak men har hört att våtfoder mest är vatten? va tycker ni: http://animail.se/ziwi-peak-dog-can-lamb-370g.html

Tack för svar!

[MikaelaR]
0

Inga svar?

russin
0

Läser jag innehållsförteckningen på Yarrah-fodret så är det alldeles för lite animalier i den enligt mig. Därefter en jäkla massa ärtor ! ingen jag skulle ge en hund.

Kan inte svara på om orijen eller acana, då jag inte gett och kan jämföra dom.

Vad gäller vatten i mat, så är det vatten naturligt i kött mm - det är bara i torrfoder (och torkad mat) som vattnet reducerat. Vatten är nyttigt. Fast för mig går rå mat långt före tillagad mat som detta är - men i övrigt inget dåligt att ge.

-Aida-
0

Jag har inte testat varken orijen eller acana men min mammas sheltie går på acana och dom upplever att de fodret är mer mättande och att han mår bättre av de, han går och äter lite som han vill, han fördelar maten under dagen, förut åt han allt han fick i skålen, nu vet inte jag vad han fick före acana.

kigon
0

Lite onödigt mycket ärtor, men det är ett ok hundfoder 🙂 Tydliga ingredienser och väldigt liten lista, samt ekologiskt & krav-märkta produkter, som håller EU standard och är tillverkat i Holland, ur alla dessa aspekter tycker jag det är ett bättre foder än acana och orijen…

Vet dock inte hur det är med % animaliska råvaror, både acana och orijen skriver ut mycket i färsk %… Yarrah skriver inte om kycklingen är torkad eller färsk men utgår från att de menar torkad, blir lite mer räknande där om man vill gå in på detalj som jag är för lat för att göra 😂 Kan inte svara vilket jag tycker är bäst av acana/orijen, då jag föredrar easybarf. 

ZiwiPeak är ett väldigt bra våtfoder även om man betalar för väldigt mycket vatten, dock så är det väldigt dyrt men klart prisvärt om man vill/kan lägga ut de pengarna.

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

lizton
0

Yarrah har betydligt mindre kött än de övriga. Jag gillar Acana bäst. Bättre pris och mindre energirikt. Orijen är köttrikast av dessa tre foder. Orijen ger minst avföring.  Det är inte det viktigaste, tycker jag. Våra hundar har funkat jättebra på Acana under flera år.