Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 13782 ggr
jenco
0

Hjälp vår valp attackerar oss

Vi har en liten valp som attackerar oss. Det är inget valpnafs. Han morrar, ryter och visar tänder och attackerar och biter hårt. Är detta verkligen normalt ? Den hoppade upp och bet min dotter mot halsen härom dagen. Vi har provat allt.. Inget fungerar. Har kontaktat uppfödaren som inte verkar intresserad att hjälpa oss. Vi kryssade ej i återköp….  Antar att agressivitet inte ses som dolt fel ? Snälla hjälp oss : (

vallhund
4

Klausulen om återköp kan bara uppfödaren kryssa i. Hur gammal är valpen o hur länge har ni haft honom? Tidigare hunderfarenhet? Små valpar är inte aggressiva, de kan vara stressade, få överslagshandlingar osv. Hur gammal är dottern o hur såg situationen ut när valpen hoppade o bet mot halsen? Bet den i hud eller i luften?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

jenco
0

Vi har haft den i en månad . Valpen får sina utspel helt utan anledning. Ofta räcker det med att min dotter kliver ur sängen. När han bet mot halsen så rörde han verkligen halsen men bet inte hål. Idag fick han utspel mot mig och jag skulle ignorera, och gå därifrån men det går inte att gå. Den bet mig i fötter , smalben och hoppade och visade tänder. Morrar högt och otäckt. Imorse satt jag på trappen och drack kaffe och vips hugger han mig i armen, Hårt. Så ledsamt , speciellt när barnen får ont och blir ledsna,

VildaVittra
9

Vad är det för ras och har ni tänkt att gå på valpkurs med den? 

Valpar är monster, men det brukar bli folk av dom flesta. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Karmatarerskanise
3

Min mamma trodde hennes hund var galen, att han hade något fel. Han fick hemska "anfall". Men han blev en trevlig hund. Valpar kan vara fruktansvärda.

Karolina-H
1

Vad är det för ras på valpen? Har ni planerat att gå en valpkurs med den, om inte så tycker jag det kan vara en bra idé. Där får ni massor med tips och kan fråga instruktören om hur ni ska lösa de problem som dyker upp med just er valp.

Sen tänk på att valpar i den åldern är hemska. De vill undersöka allt och hela livet är så otorligt kul men se till att dra en gräns för vad som är ok och inte ,och om valpen biter mot er så bjud den något den får tugga på istället.

Codeavalone.blogg.se

russin
7

Låter som en helt normal pigg valp, men inte alla passar att ha vilda valpar - valpar bits. Det finns ingen liten valp som är aggressiv, utan det är från valpen sida lek och inget annat. Kan vara nog så jobbigt om man inte är införstådd i hud valpar leker.

Vad är det för ras ?

CissiD
4

Låter som när vår valp leker med oss. Han morrar, gör massor av konstiga ljud och hugger hårt! 

Att valpen gör det när din dotter går ur sängen är inte konstigt alls den vill troligtvis leka. Vi kunde inte gå någonstans inomhus förut eftersom vår lilla piraya sprang efter och bet oss i hälar, skenben, vader och fötter. Det är ett helt normalt men extremt jobbigt valpbeteende.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

[tk1971]
2

Jopp, samma beteende som bägge mina hundar haft som valp. Jagar fötterna och biter i hälarna, leker med allt som rör sig. Och mina händer var fulla med små sår ett bra tag.

Det går över.

Exoticas
1

Min lilla husky valp älskar att jaga och bita ben när man springer, hon skulle ta min kjol men råkade få tag i vaden så att det gick hål. För mig känns det helt naturligt att valpar bits och kanske till och med testar sin plats i flocken lite? 

Jag sa i från den gången hon bet mig ordentligt fast det inte var med mening och nu har hon inte gjort om det. Även om man kan vakna av att hon biter tag i näsan och drar ;)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

JonnaCecilia
3

Ryt ifrån eller tjut högt och gällt (som en valp) när den biter så den fattar att det gör ont. Tänk på hur bebisar gör, de smakar på allt och stoppar allt i munnen, likadant med valpar - skillnaden är att de redan har sylvassa tänder och inga händer att greppa med först! Och de leker konstant! Köp ordentliga bitleksaker att avleda med och säg ifrån att bitaleka med människor är inte ok! Träffar den mycket andra hundar? De är bäst på att uppfostra valpar och säger ifrån när de går för långt, och kan också vara bra så valpen FÅR leka på riktigt valpvis. Valpkurs är också bra, och andra hundägare man träffar som ser hur valpen beter sig. Undrar också vad det är för ras och även om det är er första hund? Vår första valp bet sönder alla stolsben, den andra alla skor… Den tredje bet sönder folks hälar och händer, då föredrog man nästan skorna ;) Så valpar är lite olika med det där, men ALLA bits ;) Lycka till, det blir nog "folk" av er valp med, det blev det med våra :)

russin
1

Är fortfarande nyfiken på vilken ras det är…. olika raser kan leka på olika sätt.

Exoticas
2

Avelda är väl det bästa? =) det gör vi alltid om hon biter på någonting hon inte får bita på så byter vi ut till en leksak ^^

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

padfoot
0

Åh, min valp var skitjobbig, morrade och bet och hade sig. Små monster i en söt förpackning är vad de är. 😃 Fullt normalt. 

Om ni haft honom en månad är han alltså runt tre månader gammal? Min bet tills han var… hah, ja, det kanske du inte vill veta. Men han slutade han också. På en månad kan ni inte ha "provat allt", ni måste ge det tid.

Lugn. Avled. Ignorera. Ta upp honom i famnen och håll honom i "ryggsäcken" (googla) när han får sina ryck. Det blir faktiskt bättre, trots att man inte riktigt orkar tro på det när man är mitt uppe i eländet.

JonnaCecilia
0

Klart man ska avleda, men inte alltid man har en leksak tillgänglig i just samma sekund, och de måste veta med en gång att det är fel, speciellt mot barnen. Menar inte att man ska vara hård eller så, men ibland får man köra lite hundspråk. Kommer ihåg när vår eurasier var valp, och stöddig som få. Han träffade en schäferhona som "smällde" till honom så fort han gick för långt, inte hårt egentligen, men han la sig med en gång och kombinationen av det plus backe gjorde att han rullade ner för slänten varje gång. Var ägarens föräldrar som var med schäfern och de trodde ju att han skadade sig innan jag förklarade att det är som det ska vara, det är så hundar uppfostrar varandra. (Förespråkar alltså INTE att smälla till valpen, eller göra en Baloo/Djungelboken, men det är inte fel att säga ifrån på ett bestämt sätt)