Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 866 ggr
Ixectrona
1

Man's Best Friend

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En dokumentär filmad 2011-12, om hundar i Rumänien.

De pratar med många olika människor, en politiker, folk på gatan som bor bland dem, och många som får ta hand om problemet, och om vad som är den bästa lösningen.

En timme lång, engelsk text (och många pratar engelska).

Inga otäcka bilder, förutom ett kort klipp (det varnas alldeles innan).
Annars är det mest "otäcka" som visas hundar som fångas in för att kastreras eller sättas i hägn.

Se den om ni känner för det och säg igen att situationen med oönskade hundar i Sverige är precis lika illa som den i Rumänien. 😎

Ixectrona
0

Ingen? Filmen var jättebra ju, jag vill nästan se den igen redan.😛

[Daniela1983]
0

Är den väldigt tragisk och upprörande? Såg några minuter på mobilen.

Frida B
0

Får se den ikväll! Hoppas jag kommer ih¨g det bara… 😃

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Mischa
0

Tyvärr är det något problem med min dator eller uppkoppling för jag lyckas bara se en bit.

≧◔◡◔≦

[Cookie Monster]
0

Den startar inte på min data. Tänkte precis kolla på den :(

Arrowhead
0

Jag kan verkligen inte kolla på såna här filmer utan att vilja åka dit och ta med mig så många jag bara kan hem :O

vallhund
1

Jag har aldrig hört eller läst någon påstå att situationen för oönskade hundar i Sverige är precis lika dålig som i Rumänien, har du? Eller ens någon?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Galenihundar
1

Jag har heller aldrig hört eller läst att oönskade hundar i Sverige har det lika dåligt som i Rumänien, däremot påstår jag inte att alla oönskade hundar har det bra här i Sverige. Det finns många människor som absolut inte ska hund som både misshandlar och överger dem, men jag tror generellt att våra oönskade hundar i Sverige har det mycket bättre än de hundarna i Rumänien. Däremot tycker jag man ska i första hand rädda och hjälpa våra egna hundar här i Sverige. Det är jätte synd om de hundarna i andra länder, men att ta in en så kallad gatuhund är egentligen inte att hjälpa, hundarna bär på olika smittor som smittar våra hundar. Eftersom vi har så få smittor i Sverige är det väl onödigt att ta in hundar som bär på smittor? OBS! Menar ingen illa menat mot gatuhundarna i andra länder, bara att JAG tycker man inte ska ta in dessa för de bär på smittor.

vallhund
0

#8 Alla gatuhundar bär inte på smittor, problemet är att man inte ser alla direkt, en del har lång inkubationstid o veterinärintyg är lätta att förfalska.

Det man kan göra är att bidra till lokala organisationer som samlar in hundar, kastrerar o vaccinerar dem o sen släpper man ut dem. På sikt skulle det göra stor skillnad.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Saffran0Spice
0

Det finns väl inga gatuhundar i den benämningen i Sverige?
De man hittar ensamma på gatan brukar väl vara rymlingar eller bortsprungna?
Eller i värsta fall övergivna =(