Ostbollar
Vände mig bort en kort stund för att sedan vända mig tillbaka och se ett barn mata min valp med ostbollar. Usch mår så hemskt dåligt för min pojk, vet inte hur mycket han fick i sig men jag vet ju att ost inte är bra för honom. Vad är det värsta som kan hända? Är diarée det jag har att vänta eller kan det bli värre än så? Kanske överreagerar men det är alltid bättre att ta det säkra för det osäkra, right?
Hehehe, mina har stulit hela påsar med sånt snask, så han kommer att överleva.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Tack för snabbt svar! Var lite det jag trodde, ville mest ha det bekräftat och vara på den säkra sidan! :)
#2 Vilken tur! ;) Har lätt för att bli orolig hehe.
Jag är en sån hemsk människa som matar mina jyckar med ostbollar när jag själv har det. Matar och matar, dumt ordval kanske. Slänger till dom ibland kan man väl säga.
-
#5 Samma här🤐
Jag brukar mata min mammas hund med ostbollar och smyga hennes äckliga grova mackor under bordet när hon inte ser, tur att hunden gillar de, hennes förra hundar hon hade fick nog smaka allt möjligt av mig förutom godis, men chips och sånt förekom ganska ofta då man slängde lite på golvet när ingen titta.😂
Däremot matar jag inte min egen hund nånting onyttigt, han får mest gurka och skinka. 🤐
Min hund får också chips, popcorn och ostbågar om jag äter det. Inte några mängder men klart hon måste få smaka liksom :P
Jag har som tradition att ge henne en egen julkalender med choklad i på julen också som hon själv får öppna och slita i. Finns ju knappt något kakao i den chokladen ändå.
Verkar som att folk är lite rädda när det gäller att ens hund får smaka på "människor-mat", dör inte vi av det så lär inte hunden heller dö av det. OM det nu inte gäller de giftiga sakerna som nog de flesta vet om att man inte ska ge.
Medarbetare på Hundar.ifokus
Under en grillfest så kastade vännerna ostbollar till hunden under bordet utan att jag märkte det. Så när hon var kass i magen dagen efter så trädde någon av de skyldiga fram då jag var tvungen att springa ut med hunden under tiden jag pratade med en av personerna då jag inte förstod varför hon blivit så kass i magen helt plötsligt 🤪 Hon lever än och återhämtade sig mot kvällen igen så det är inget att oroa sig för.
Man ska vara försiktig med choklad men annars så är det ingen fara, klart det inte är nyttigt för hunden men i små mängder brukar flera hundägare ge sina hund.
Vänta, såg att jag skrev lite otydligt!
Man ska inte ge choklad till sin hund, men sånt som ostbollar chips och diverse annat ger väldigt många hundägare sina hundar då och då i mindre mängder ingen fara! men inte så hälsosamt direkt
Ost låter ofarligt såvida din inte är allergisk mot mjölk som min är. Ost som är så gott för vovvar, har matat Albin med ostskivor förut fast inte i stora mängder.
Ett par stycken slinker ner i mina med, inte bra nej men ett par bjuder jag på ändå :)
Och när det kommer till godis får dom också. ffa nappar och liknande. Lite som en tradition här :)
-