Tappat päls?
Tiken här hemma blir så när hennes allergi har varit på väg tillbaks igen. Hoppas verkligen inte att det är nåt sånt? Inget annat med henne? Hon kliar sig ingenstans?
... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.
ingen aning ser ut som hon har tappat och det håller på att växa ut igen. Hoppas du får lite bra tips o andra frågor av andra med :) Men måste säga så sött hon viker bak öronen 😍
#3 Okej.. Hon har aldrig haft problem med någon allergi.. Inte märkt något annat alls, kliar sig inte mer än vanligt.. :/ #4 Ja jag tycker också att det ser ut som de. Men har icke rakat henne :P så hon har gått från full päls till detta :S Haha hon tackar! :) Det enda som är "nytt" är att do m får färskfoder någon gång i veckan sen ett par månader tillbaka. Och börjat med fixodida i juni. Kan det vara de?:S
Mvh Jenna
Testa att tillsätta Fyra Ess B-vitamin i färskfodret. Jätte bra för päls och använder detta främst som fästingmedel för mina, men har också märkt att Schäfern tappar mindre päls , och båda mina hundar har fått blankare päls :)
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Har det hänt i samband med löp?
≧◔◡◔≦
Fixodida är ju förövrigt B-vitamin.
≧◔◡◔≦
#8 + torv. Själv ger jag öljäst på sommaren.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Hon löpte för ett par månader sedan, så inte i närheten av löp.. Men är de alltså något helt "normalt" så jag bara måste tillsätta vitaminer? De har hon ju aldrig behövt innan, och måste jag ge de livet ut då? :S
Mvh Jenna
#10 Avvakta och se om hon ändå inte lider av det. Foderbyte kan göra sitt, du ger ju som sagt redan b-vitamin i form av fixodida. Vad är det för färskfoder för övrigt?
≧◔◡◔≦
Hon verkar inte själv påverkad av det. Får hoppas det försvinner av sig självt då:) Färskfodret är Sundhundmat, oxblandningen.
Mvh Jenna
#12 Jag har aldrig riktigt fattat om sund hundmat är ett helfoder eller ej, för ingenstans står kalken angiven på hemsidan. Står det kanske mer utförligt på förpackningen?
≧◔◡◔≦
På förpackningen står det 100% nöt (Våm, kött, brosk och innanmat) Helfoder Innehåll: protein 18% fett 11% växttråd 1,1% aska 0,6% vatten 69,3% Jag pratade med en som representerar fodret och han sa att det är ett helfoder. Men dom säljer även ben som t.ex oxhalsar, och det ska helst ingå i utfodrandet någon dag i veckan.
Mvh Jenna
Alltså samma som på hemsidan.
Tycker det låter knasigt, innehållsförteckningen visar ingen kalkkälla och analysen är inte särskilt detaljerad, samt påståendet om att ben helt skall tillsättas….
≧◔◡◔≦
Fast att benen skulle tillsättas var främst för tändernas skull uppfattade jag det som. Tror också han menade på att brosk innehåller kalk..?
Mvh Jenna
Vår bullterrier tappade päls när vi fick reda på att han hade kvalsterskabb. Fast han har mycket större och synliga hårlösa fläckar på huvudet. men eftersom det ser ut att pälsen håller på att växa ut igen så kanske det inte är det eftersom det tar ett tag att få bort.
http://ask.fm/JessicaReips
Sund hundmat är bara helfoder om de olika varianterna ges i enligt ett speciellt schema, om dom inte ändrat på innehållet nyligen.
#16 Är det en butikssäljare eller tillverkaren du snackat med? Det sistnämnda är ett säkrare kort för korrekt info. Brosk är inte tillräckligt. #18 I så fall framgår det extremt dåligt. :-o
≧◔◡◔≦
På zooaffären i Norrtälje, den som ligger i nya byggnaderna kring ICA Flygfyren, där jag ibland köper VoH samt tjurmuskel har jag sett att de har ett uppsatt schema med hur man skall göra, jag frågade säljaren o hon var helt införstådd med att det var så man skulle göra för att veckans matsedel skulle bli korrekt.
20 tänk om alla säljare var lika intresserade av att sälja foder rätt genom ge rätt råd, som denna verkar göra. Det är tyvärr väldigt få som har en aning om vad dom säljer. förlåt för ot :P