Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 3598 ggr
[MikaelaR]
0

Aktiv hund blir seg?

Tjena!

Min lilla jack rusell terrier tjej har ända sen jag fick hem henne dragit sig fram i kopplet flåsande vart en sån som kunde gå hur långt som helst men aldrig bli trött när jag sa åt henne att hon skulle få gå ut viftade hon på svansen och sprang mot mig för att bli kopplad men för 1-2 månader sedan ändrades detta  det är inte på grund av värmen(tror jag) för hon var ju jätteaktiv förra sommaren under heta dagar dessutom e hon lika trött under riktigt svala dagar hon drar inte längre i kopplet vilket är positivt men istället så stannar hon upp ibland eller går så långsamt emellanåt att man måste dra henne fram lite. Hon orkar verkligen inte långa promenader, när jag säger åt henne att vi ska ut så går hon och lägger sig och vägrar komma till mig förut blev hon så lycklig… hon är några månader äldre än 1 år!

Har ni vart med om något liknande? vad kan det bero på?

I want to belive
0

Du vet värmen kan göra mycket , har hon druckit ordentligt ? Hon har inte fått fästingbett ? Jag tror ändå att det är värmen , min mamma har 2 super aktiva alskan huskys, dom är helt frånvarande och flåsiga nu på sommaren . Vi hade ju inte sån här extrem hetta förra året . Och om hon bara lite över 1 år så har hon väl kanske inte fått uppleva värmen ordentligt ? Rådfråga med strömsholm annars !

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

[MikaelaR]
0

#1  men hon är sån även på regniga dagar eller dagar då det är svalt tar inte ut hundarna på långpromenader under för varma dagar och när hon började bli såhär var det inte så varmt här där jag bor iallafall var till och med minusgrader någon gång men som sagt jag vet inte vad det beror på det kan ju vara värmen men jag är helt säker på att hon kommer vara likadan när det blir kyligare igen känns som hon förändrats men jag får helt enkelt se!

Hon dricker bra, har inte haft en endaste fästing vad jag sett hon upplevde förra sommaren och hon var super pigg varenda heta dag då fick jag springa en hel del

man undrar ju bara vad som orsakar en sån drastisk förändring

viktoria91
0

Fästingbett? Druckit dåligt? Hjärtfel?

[MikaelaR]
0

Inget fästingbett och har ej druckit dåligt, inget hjärtfel vad jag vet hon var frisk när dem checkade henne när hon fick sin 1 års spruta viktoria.

vallhund
0

Det är mao ganska länge sedan hon undersöktes av veterinär? Hon kan ha haft fästingar utan att du märkt något, det är lixom ingen garanti att de inte blivit smittade för att man själv inte märkt av någon fästing.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Maja2
1

Skendräktig?   När en hund ändrar beteende och man inte förstår varför, skulle jag nog rekommendera att få henne kollad hos veterinär . Lycka till :)

[MikaelaR]
0

#5 Jag skrev såhär "hon har inte haft en endaste fästing vad jag sett"

Vad finns det för färstingsjukdomar då? och vad har dem för symptom? 

Det var kanske 3 månader sen hon var hos veterinären hon har haft på sig ett fästinghalsband från apoteket, men det har jag tagit av henne för några veckor sen undersöker även henne ofta.

Kallaterrier
2

#7 Du har framför allt borrelia och anaplasma. Båda har diffusa symtom tyvärr, här kan du läsa lite mer: http://www.veterinaren.nu/hund/sjukdomar/infektioner-och-parasiter/borrelios-hund

http://www.veterinaren.nu/hund/sjukdomar/infektioner-och-parasiter/ehrlichios-hund

Rent allmänt skulle jag säga att får man en oförklarlig förändring i sin hunds sätt att vara och bete sig är det läge för ett veterinärbesök eller i alla fall minst en telefonkontakt.

Vizzla
2

Jag hade kollat med veterinär. Svårt att gissa.

Hoppas spontant det är värmen och att hon blir sig själv igen snart.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

[Daniela1983]
1

# 9 Det kan väl vara vad som helst känns det som. Ont nånstans och hunden blir förändrad.

Turast
1

Skulle nog ta hunden till veterinären, bara för att vara säker

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[MikaelaR]
0

men hon har inte feber & hon har god aptit kollade upp sjukdomarna av fästing hon har iaf ej dem symptomen.

självklart kan jag kolla med veterinär men avvaktar nog lite och ser om hon blir piggare.

Aristarcos
1

Kan vara livmoderdinflammation också min hund är påverkad när det är som varmast men morgon och kväll är hon som hon ska. Har hon ett förändrat beteende hela tiden ska hon kollas igenom av veterinär! Du har fått två saker till som kan vara orsak här över. Hon kan ha fått någon annan sjukdom med… Leversjukdom,hjärtfel..precis vad som helst.. Hade inte väntat och sett vad som händer själv!

[MikaelaR]
1

Nä men hon har vart såhär länge nu, men får väl boka ett veterinärs besök för säkerhets skull

Fialialej
0

Kan vara vad som helst. Min mammas vivve blev slö och det visade sig vara cancer liksom… Ju tidigare man kolla upp desto större chans att det går att behandla om det är nåt allvarligt. Men. Bli inte skrämd av mitt inlägg. Jag hade också antagit att det berodde på årstiden eller att hon helt enkelt ändrat sig för att hon blivit äldre, hormoner osv. Min väns hund är blev jöttekonstig, seg osv, när hon skulle ha sitt andra löp. Det gick över efter ett tag.

"På natten är alla katter svarta"