Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 4022 ggr
Theres
0

Öland

Någon som vet om en hundrastgård eller något annat inhägnat ställe i närheten av Köpingsvik/Borgholm?

golf.ifokus.se

Misarn
0

Vet bara Eriksöre camping som har inhägnad rastgård men det är en bra bit ifrån Borgholm och Köpingsvik :-/ Men det finns många fina promenadstråk så varför inte ta långlina och gå om det är möjligt :-)

Theres
0

Jo, Eriksöre vet jag med, men det är ju en bit :/ Uppe på klinten i Köpingsvik är det inhägnat, men det är kossor där och Maya äter kobajs så gick inte ens ha henne i koppel där. Hon har långlina på tomten så hon kan springa omkring, men det är typ livsfarligt att vara i närheten när hon får busryck för då fäller hon en med linan :/ Hade varit skönt med staket så hon kunde springa av sig på riktigt.

golf.ifokus.se

Lathundarna
0

Kan du inte kolla med de i gruppen "Hundintresserade Kalmar-Öland" på FB?

LuLeLo
0

Vad roligt att du är på Öland, och just där jag är just nu! Vet tyvärr inte om nått inhägnat ställe här, tycker det är ganska dåligt med hundgrejer på Öland :/

Tass Josephine

Theres
0

#3 Haha, det gjorde jag innan jag skrev här :) Den gruppen verkar ha ganska dåligt tryck. #4 Jaså, vad kul. Har du vovve här? :) Jag bor ju typ här med har aldrig haft hund här innan så har ingen koll på sånt.

golf.ifokus.se

LuLeLo
0

#5 Japp, en cocker spaniel kille och en blandras :). Det enda jag känner till här är ett väldigt dåligt hundbad :P.

Tass Josephine

Theres
0

Oh, hur länge är ni där? Gillar de att leka med andra hundar? Maya är ju van vid att leka med sina kompisar flera gånger i veckan så hon har nog lite tråkigt på Öland. Åkte dock hem idag för min pojkvän inte ville passa Maya på Öland när jag ska jobba när det var så folktomt. Men kommer tillbaka på torsdag :) Ja, hundbadet suger. Jag drog med Maya ut i vattnet från vanliga stranden. Men det var innan midsommar så det var inte så mycket folk än då. Sen står det faktiskt ingen förbjudet för hundar där, bara vid Klinta typ. Gick också bort till Lundegård och precis innan man kommer in på campingen så går man förbi en liten dold strand, så där badade hon dagen innan midsommar :) Var ingen skylt där heller. Faktiskt inga skyltar någonstans i Lundegård heller.

golf.ifokus.se

LuLeLo
0

Men det kan de ju göra! Vi är nere nu i 2 veckor framåt, så en träff kan vi absolut slå till med :). Jag tar bara med mig en av hundarna, cockern, för att se till att mötet går så bra som möjligt. Funkar de inte ihop tycker jag att det är viktigt att vi har koll på det och respekterar det :). Lotus är ganska "på" och lekig, så att busa borde inte vara något problem. Dock drar han på fågel så det skulle vara bra om vi kan mötas vid hundbadet eller en mer "stängd" yta. Vad har du för ras? Brukar hon vara schysst mot andra hundar, eller reagerar hon ifall de är buffliga och "på"? När hon korrigerar hundar, eller säger ifrån, är hon väldigt hård då eller har hon en lång stubin och är snäll i sin tillsägelse?

Jag tror och tycker inte att det är några problem att hunden badar ifall det inte finns nån skylt, eller är allmän badplats. Vi låter hundarna bada på fler ställen, vilket är helt ok :).

Vi kan väl höras mer och bestämma någon tid och dag då de kan få hälsa?

Tass Josephine

NoBro
0

Vad är det för ras på hunden? :P

Theres
0

Jag har en Siberian Husky, men hon leker med allt från Chihuahua till Finsk Lapphund :) Är en hund äldre än henne (hon är 11 månader idag) så brukar hon lägga sig på rygg framför den. De enda hundarna hon har blivit arg på är tikar som är för nära hennes bästa kompis Nixo ^^

golf.ifokus.se

[[LilaMucklan]]
0
[[LilaMucklan]]
0
LuLeLo
0

#10, Det låter jättebra, hör av dig när du börjar närma dig Öland!

Tass Josephine

Calibe
0

Åh jag som kom hem från Öland igår. Synd att jag inte hann läsa här innan!

Theres
0

Så, nu är jag i Köpingsvik igen :)

golf.ifokus.se

LuLeLo
0

Kul! När vill du ses?

Tass Josephine

LuLeLo
0

Kul! När vill du ses?

Tass Josephine

Theres
0

Jag kan när som :)

golf.ifokus.se

Theres
1

Skicka ett sms så kan vi bestämma något :) 0706308825

golf.ifokus.se

Theres
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var andra träffen, och då lyckades jag få lite bilder. Var fler hundar där och alla funkade fint ihop :)

golf.ifokus.se

Theres
1

Hund-konferens :)

golf.ifokus.se

Theres
1

Lyckliga hundar :)

golf.ifokus.se

LuLeLo
0

Vad kul att du tog bilder! De snor jag ;)

Tass Josephine

Theres
0

Ja, visst såg de ut att ha kul :)

golf.ifokus.se